Volstaat antibiotica bij abces, al bij de tandarts geweest

Author:
JasperS
Posted:
do, 06/19/2014 - 17:06
Hey,

Ik ben dinsdag naar de tandarts geweest omdat ik al een tijdje een zwarte vlek had op men voorste tand, blijkbaar was dit bloed omdat de tand gestorven was zover ik het begrepen heb. Nu het zwarte vlekje is nu dus weg, de tandarts heeft er een noodvulling in gestoken zover ik het begrijp. Nu zei ze voor ik vertrok dat er ook wel een infectie te zien is op de foto en dat dit normaal wel zal genezen en dat de tand mogelijk nog enige dagen gevoelig zou zijn.

Nu had ik de dag van de behandeling nog geen last tot 's avonds toe een beetje een irritant gevoel, heb dan paracetamol genomen en gaan slapen. Ik was pas rond 1.30u gaan slapen (WK voetbal) en werd al om 6.30 wakker van de pijn.. echt veel pijn dus.
Nu had ik gebeld omdat ik dat precies toch niet normaal vond en zeiden ze dat ik nog enkele dagen zou moeten wachten, 's avonds weer gebeld omdat de pijn echt niet te harden was maar ging op voicemail. Nu heb ik daar dus de hele nacht niet van kunnen slapen en krijg ik 's morgens terug telefoon en leg ik uit hoe ik ervoor sta. Ze hebben opnieuw naar de foto gekeken en vermelde weer die infectie dus mocht ik antibiotica gaan halen, die neem ik nu al sinds vanochtend.
Nu vroeg ik mij dus af of die antibiotica voldoende is om het probleem op te lossen? want mijn kaak is nu langs de voorkant aan het opzwellen en ik denk dus dat er een abces boven de tand zit, als ik mijn lip naar boven trek zie ik wat ik denk dat een abces is al ben ik geen tandarts dus ben niet zeker. Is het de moeite om nogmaals te bellen en te zeggen dat het aan het zwellen is nu? kunnen ze me dan helpen door dat ding misschien open te snijden? of gaat de antibiotica dit probleem oplossen en komt het dan ook niet meer terug?

edit: wil nog even toevoegen dat de verkleuring in het tandvlees die ik zie niet boven de tand zit die behandeld is maar die ernaast, wil dit dan zeggen dat die abces op een andere tand zit ipv de behandelde? Ik vertrek Zondag naar het buitenland en ben echt als de dood dat deze pijn weer zal terugkomen als ik enkel antibiotica neem