PIJNNN !!

Author:
hilalinc123
Posted:
wo, 06/25/2014 - 01:11
ZO VEEL PIJN hlp :(

Ik had een tijd terug een stukje van me kies verloren. Vreemd genoeg gaat het hier om een melktandje ( waar geen nieuwe kies onderzit ik ben 22) die er volgens de tandarts niet uit hoeft. De kies zit links onder naast me hoektand. De tandarts heeft toen mijn kies netjes gevuld. Hij zei dat als de kies problemen zou veroorzaken dat hij er uit moest.

Gister voelde ik zeurende pijn en ik kreeg opeens hele erge steken in mijn hoofd tegen me slaap. Het was een pijn die uitstraalde vanuit me kies naar mijn kaak richting mijn slaap en het duurde twee minuten en ebde toen weg . Het waren hele erge aanvallen.
De aanvallen zijn zo pijnlijk ik weet niet wat het is. Als k naar de kies kijk zie ik nu tussen die kies en die er naast precies in de hoek op mijn tandvlees een zwart puntje. IK weet alleen niet of dat en gaatje is of het nou mijn tandvlees is? Het zit precies tussen mijn kiezen in, aan de binnenkant.

Nu heb ik hele tijd pijn aanvallen heel mijn linker kaak doet pijn tot aan mijn voortanden. Wat kan ik doen tegen de pijn nu en wat kan het zijn :( IK BEN BANG
hilalinc123

De oorzaak van mijn angst:
Ik heb in het verleden een hele erge ontsteking gehad doordat mijn oude tandarts mijn kies te lang had open laten staan.
Hierdoor heb ik een gezichtszwelling van onder mijn oog tot in mijn nek gekregen. Hiervoor ben ik naar de kaakchirurg met spoed verwezen door de endontoloog waar ik zeker wel 3 a 4 behandelingen heb gekregen die 3 uur lang duurden. Daar hebben ze een snee in mijn kaak gemaakt waarna de kaakchirurgen die met al zijn kracht op mijn gezwollen kaak wang/kaak drukte ... etc. etc. veel angst meegemaakt ( kortom HEL meegemaakt)

Maar nu heb ik gelukkig een nieuwe tandarts , een lieve man maar heb nog steeds een trauma.
Ik ben net naar de tandarts geweest omdat ik de pijn aanvallen gewoon niet meer uit hou. Hij heeft een foto gemaakt en zag eigenlijk niks aan de kies. Hij ging alle kiezen na door er op te tikken met een ijzeren ding. Het voelde absoluut niet als een ontsteking deed ook geen pijn. Mijn tandvlees was ook niet ontstoken.. hij zei wel dat het misschien mijn verstandskies (boven) kon zijn omdat daar een gat in zit.. Die moest er dus uit. Maar ik voel helemaal geen pijn aan mijn bovenkaak, het is mijn onderkaak/onder mijn oor/slaap en soms zelfs richting mijn neus onder mijn oog..

Ook vertelde hij mij dat mijn melktandje er dan ook uit moet omdat het ook de oorzaak kan zijn.. Vrijdag moet ik laten trekken.
Moet dat niet bij de kaakchirurg?

PS: Heb antibiotica en ibuprofen 400 gram

:(
wo, 06/25/2014 - 15:51 Permalink
toothje

Nee, als het geen gecompliceerde extractie is dan kan de tandarts dat zelf. Denk dat als het nog een melktand is dat hij er gemakkelijk uit komt. Zeker omdat hij eigenlijk al 'over datum' is ;) Als het goed is voel je niks van zo'n extractie. Desalniettemin succes vrijdag!
wo, 06/25/2014 - 20:46 Permalink