Goedenavond,
6 Weken terug is bij mij een hele moeilijke (bijna dicht kanaal) wortelkanaalbehandeling met goed resultaat afgerond aan 2 achterste kiezen.
Het ging om 2 kiezen naast elkaar die ook steeds op het zelfde moment zijn behandeld, dus 8 kanalen in totaal waarvan dus 1 hele moeilijke. Dit alles in 4 of 5 keer.
Nu 6 weken later heb ik nog last van de kiezen, met pijn aanvallen ,vaak na het eten, die weer weg trekken na 15 minuten.
Soms gewoon ook wel wat zeurende lichte pijn die ook wel weer weg trekt.
Gister bij de kaakchirurg geweest en hij zag aan die kiezen niets , het zag er goed uit. Ook geen wortelpunt ontsteking.
Volgens de kaakchirurg moet ik geduld hebben.
Zijn er meer die langere tijd napijn hebben gehad na een wortelkanaalbehandeling?
Groet Vlinder
Ps Voorgeschiedenis van de 2 kiezen: Met veel pijn de behandeling gestart, ook pijn tussen de behandelingen door.,ook pijn tijdens de behandeling.
Misschien dat het wat uitmaakt m.b.t. de napijn!?
6 Weken terug is bij mij een hele moeilijke (bijna dicht kanaal) wortelkanaalbehandeling met goed resultaat afgerond aan 2 achterste kiezen.
Het ging om 2 kiezen naast elkaar die ook steeds op het zelfde moment zijn behandeld, dus 8 kanalen in totaal waarvan dus 1 hele moeilijke. Dit alles in 4 of 5 keer.
Nu 6 weken later heb ik nog last van de kiezen, met pijn aanvallen ,vaak na het eten, die weer weg trekken na 15 minuten.
Soms gewoon ook wel wat zeurende lichte pijn die ook wel weer weg trekt.
Gister bij de kaakchirurg geweest en hij zag aan die kiezen niets , het zag er goed uit. Ook geen wortelpunt ontsteking.
Volgens de kaakchirurg moet ik geduld hebben.
Zijn er meer die langere tijd napijn hebben gehad na een wortelkanaalbehandeling?
Groet Vlinder
Ps Voorgeschiedenis van de 2 kiezen: Met veel pijn de behandeling gestart, ook pijn tussen de behandelingen door.,ook pijn tijdens de behandeling.
Misschien dat het wat uitmaakt m.b.t. de napijn!?
Re: Last van kiezen na wortelkanaalbehandeling
De kaakchirurg zag nog wel 2 ontstekingen op andere plekken in het gebit zitten. Heb zelf nu het vermoeden dat de pijn van 1 van die 2 afkomstig is en uitstraalt naar de behandelende wortelkanalen.
Morgen gelijk naar de tandarts en vragen of hij de foto al heeft van de kaakchirurg want daar was alles goed op te zien.
Stom genoeg heb ik bovenstaande vraag niet gesteld aan de kaakchirurg. De pijn aanvallen worden erger maar nemen gelukkig nog steeds na 15 min. af.
's Ochtends vroeg geen last , maar bouwt zich overdag op. Was het maar morgen...dit alles met mijn gebit duurt al 4 maanden.