Hallo,
Sinds me 14de heb ik al last van slechte tanden, ik ben nu 20 en word binnekort 21, mijn hele jeugd is letterlijk hieraan verloren gegaan omdat ik me altijd schaamde voor me tanden en durfde nooit naar de tandarts.
Maar nu zijn me tanden zo erg dat ze aant afbreken zijn, heel veel is al kapot.
Nu ging ik begin deze maand naar de tandarts voor controle en toen kreeg ik te horen wat ze allemaal moeten doen.
In totaal zal ik bijna 1800 euro kwijt zijn. Maar ik heb dus geen tandarts verzkering en moet alles zelf betalen.
Nu is mijn vraag dus, zal ik gewoon een kunstgebid pakken ? ik krijg het geld nooit bij elkaar dit jaar en om het tot volgend jaar uit te stellen zie ik niet zitten.
Ik weet dat er nadelen aan een kunstgebid zitten en je eigen tanden natuurlijk mooier zijn om te hebben.
Maar ik heb hier goed over na gedacht en me besluit stond eigenlijk vast.. tot dat me tandarts vandaag zei beter doe je het niet.
Wat moet ik nu doen ? Ik wil het wel maar me tandarts zegt nee ?
Wat zeggen jullie ?
Gr Davey
Sinds me 14de heb ik al last van slechte tanden, ik ben nu 20 en word binnekort 21, mijn hele jeugd is letterlijk hieraan verloren gegaan omdat ik me altijd schaamde voor me tanden en durfde nooit naar de tandarts.
Maar nu zijn me tanden zo erg dat ze aant afbreken zijn, heel veel is al kapot.
Nu ging ik begin deze maand naar de tandarts voor controle en toen kreeg ik te horen wat ze allemaal moeten doen.
In totaal zal ik bijna 1800 euro kwijt zijn. Maar ik heb dus geen tandarts verzkering en moet alles zelf betalen.
Nu is mijn vraag dus, zal ik gewoon een kunstgebid pakken ? ik krijg het geld nooit bij elkaar dit jaar en om het tot volgend jaar uit te stellen zie ik niet zitten.
Ik weet dat er nadelen aan een kunstgebid zitten en je eigen tanden natuurlijk mooier zijn om te hebben.
Maar ik heb hier goed over na gedacht en me besluit stond eigenlijk vast.. tot dat me tandarts vandaag zei beter doe je het niet.
Wat moet ik nu doen ? Ik wil het wel maar me tandarts zegt nee ?
Wat zeggen jullie ?
Gr Davey
Re: Kunstgebit ?
Trekken van de tanden en kiezen, zeker als het er nog veel zijn en/of lastig eruit te halen kost dat toch gewoon geld (reken gemiddeld 40 per tand/kies, kom je aardig uit denk ik), Dan nog eigen risico en eigen bijdrage op de prothese, samen een 500-600 schat ik.
Ja het is wel minder maar je bent wel alles kwijt, weg is weg. Waarom niet , als je er al zo lang mee gelopen hebt, een half jaar wachten? nu alleen directe pijnklachten behandelen. Advies mbt polis: Menzis. ongelimiteerd bijna en 80 % vergoeding.
En voor het andere werk schrijven ze meestal met een vork...
Bovenstaand bedrag van Vlinderkind mbt kosten trekken is absurd hoog trouwens.
Bedankt Chris! want dat het absurd hoog is vond ik ook maar, maar helaas was dat wel de realiteit! Ik was op 26 euro na 1200 euro kwijt voor trekken, verdoven en hechten.
Voor algemene info zie http://www.vergelijkmondzorg.nl trouwens.
Ik zou als het kan zeker volgend jaar een verzekering nemen en je gebit laten herstellen. Als dit mogelijk is zeker doen!
voor het geval van TS is het altijd een aanrader gewoon een begroting van de tandarts te hebben.
Dat het bij persoon en X en Tandarts Y een bepaald bedrag kost betekent niet dat dat voor iedereen van toepassing is.
het kan ook nog zijn dat er best een tussenweg is, de begroting van de tandarts is immers een totaal inventarisatie, wellicht is er makkelijk te spreiden over langere periode.
Ik heb het met de tandarts overlegt en het zit dus zo met de vergoeding :
kunstgebit : basis verzkering ( 25 % zelf betalen )
Tanden trekken : basis verzerkering ( word alleen vergoed als het gebeurt in het ziekenhuis )
Maar mijn vraag was meer zou ik me een kunstgebit pakken ook al zegt me tandarts nee ?
natuurlijk wel dankbaar voor alle tips ^.^
In groep 3 was het de eerste keer dat iemand mij "geeltand " noemde.
en vele mensen volgde die persoon. maar tot groep 8 viel het opzich wel allemaal mee.
Toen ik in de eerste ( basis vmbo ) kwam te zitten was het gewoon een hel voor mij. gamen begon door het pesten realiteit voor mij te zijn, ik gamede elke dag en had "vrienden" waar ik mee kon praten zodra ik uit school kwam.
Elke dag werd ik gepest, en ik deed nog wel poetse maar toen ze het dagelijk begonnen te zegge had ik zoiets van fuck it allemaal en toen ben ik dus gestopt met poetsen. 2 jaar later ( horeca vmbo basis 3de klas ) waren mijn tanden helemaal geel en veel gaten, ik ben toen naar de tandarts geweest en mevrouw kwee heeft mij toen heel goed geholpen. Maar het probleem was er nog steeds, me tanden zagen er schoner uit etc maar het was nog steeds geel. het uitschelden bleef doorgaan, in de tussen tijd had ik ook vrienden"in real life" die er niet na keken. Maar uitgaan / bioscoop etc was niks voor mij, ik sprak alleen in de avond af zodat het wat moeilijker te zien was allemaal. Ik heb me hele jeugd door het pesten en me gebit weg gegooit, nu ben ik 20 en ik zit nog steeds hetzelfde, ja ik heb nu de eerste stap gezet door naar de tandarts te gaan, maar mijn tanden zijn helemaal afgebroken, toen ik de lijst thuis gestuurd kreeg met wat ze allemaal moeten doen schrok ik. Dit is mij teveel, naar een zenuw behandeling vandaag ging ik kapot van de pijn. ik heb nu ook veel research gedaan naar andere jongeren die ook een kunstgebid hebben nu en het helemaal geweldig vinden.
Ik denk toch dat me besluit vast staat over het kunstgebid, ik weet de nadelen maar voordelen zijn er veel meer !
Helaas zegt de tandarts nee, alleen heb ik het gevoel dat ze gewoon nee zeggen zodat ze meer geld verdienen.
Genoeg jongeren die het zonder problemen hebben afgesproken met de tandarts maar bij dental clinics blijven ze maar nee aant zeggen.
Dus nee dat is niet de reden, want als jij niet komt verdienen ze echt niet minder, dan behandelen ze iemand anders in de tijd.
Ik denk dat ze geen voorstander zijn van trekken gezien je leeftijd. Maar zoek eens een andere tandarts dan, de naam die je noemt (wat gezien de forumregels niet mag, weghalen dus) geeft mij te denken. Probeer eens bij een gewone tandarts (geen ""kliniek"".)
Veel succes