Gevoelige vulling

Author:
Selah
Posted:
za, 06/28/2014 - 20:43
Een paar weken geleden heb ik mijn kies laten vullen omdat de vulling(ergens tussen '91-'93 geplaatst) eruit gevallen was.
Vanaf het moment dat de vulling geplaatst is heb ik af en toe wat gevoeligheid ervaren die even doet herinneren aan het feit dat er een nieuwe vulling in zit.
Ik merk dat ik gevoeligheid bij druk ervaar, maar ook een zeurend, licht kloppend gevoel ervaar wanneer ik er niet op druk.
Zachte aanrakingen van de kies/vulling geven een zzz-gevoel alsof je op de vulling een stukje aluminiumfolie hebt liggen.
Dit is dan ook het meest gevoelige moment.

Ik moet er even bij zeggen dat al mijn tanden en kiezen uitermate gevoelig zijn en er gebruik gemaakt word van een sensitive tandpasta om de pijn te reduceren.
Mijn tandarts heeft een aantal jaren mijn tanden en kiezen niet kunnen aanraken omdat ik dan tegen het plafond zat qua gevoeligheid van de tanden.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en is contact opnemen met mijn tandarts hierover noodzakelijk?
vV

Wellicht is ie een klein beetje te hoog. Een klein beetje kan al genoeg zijn.
Mbt de andere klachten, zijn er ook andere verschijnselen in regio hoofd/ hals, los van gebit? Denkende aan hoofdpijnen en nekklachten?
za, 06/28/2014 - 22:13 Permalink
Selah

Nee geen bijkomende klachten zoals hoofdpijn, nekpijn of last van de sinussen.
De vulling is lager dan de randen van mijn kies, wat naar mijn idee de pijn niet veroorzaakt.
Aangezien de vulling ook gevoelig is bij het uitermate zachtjes plaatsen van de top van de vinger op de kies wat een elektrische zing gevoel geeft.
De vinger op de kies is een lichtere druk van een tandenborstel die erlangs gaat om te poetsen.
zo, 06/29/2014 - 01:06 Permalink