Vulling te hoog

Author:
Aqua001
Posted:
za, 07/19/2014 - 14:30
Hallo,

Afgelopen week zijn bij mij 4 vullingen vervangen voor composiet. Ik had er geen last van maar tandarts vond het nodig en het zou er mooier uitzien.

2 vullingen zijn vervangen van 2 achterste kiezen links onder. Nu vind ik dat ze net een beetje te hoog zijn. Ik heb nog geklapperd na de behandeling. Tandarts heeft nog blauwe papier geplaatst om te controleren. Hij heeft beetje bijgeslepen maar vond het niet genoeg. Heb dit ook kenbaar gemaakt. Hierop kreeg ik als antwoord dat het wel zou slijten met de tijd.

Nu na 4 dagen heb ik er nog steeds last van en heb ik een andere beet gekregen hierdoor. Waardoor ik met mijn onderste voortanden de binnenkant van bovenste tanden raak. Dit doet niet altijd pijn maar wel irritand. Waardoor het lijkt alsof mijn kaak/beet scheef is.

En het erge van alles is dat mijn eigen tandarts nu op vakantie is. En pas midden augustus terug komt. Ik kan zijn collega hiervoor bellen maar die vraagt mij om even €150,- mee te nemen voor bijslijpen. Dan komt het altijd goed krijg ik te horen aan de telefoon van zijn assistente. Kan ik eventuele kosten weer verhalen bij mijn eigen tandarts mocht ik toch naar zijn collega gaan? Want dit is een fout van de tandarts eigenlijk.

Wat ook nog mogelijk is. Aanstaande donderdag moet ik naar kaakchirurg voor verwijderen van mijn verstandskiezen. Is het een optie om de kiezen te laten bijslijpen door kaakchirurg? Heeft hij hiervoor het materiaal? En zou het wel willen doen? Want anders ga ik toch maar voor donderdag naar een dienstdoende tandarts. Want na verwijderen verstandskies zal ik paar dagen mijn mond niet ver open krijgen...

Het is een lange verhaal. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven hierin...

Alvast bedankt!!
Romy32

Ik kan zijn collega hiervoor bellen maar die vraagt mij om even €150,- mee te nemen voor bijslijpen. Dan komt het altijd goed krijg ik te horen aan de telefoon van zijn assistente.

Neemt deze tandarts jouw tandarts waar, tijdens diens vakantie?
Ik zou nog een keer bellen. Misschien heeft de assistente het verkeerd begrepen.
€150,- voor bijslijpen is natuurlijk raar, dat moet een vergissing zijn.
Als je gebruik maakt van de spoeddienst, voor een pijnklacht, wordt er vaak gezegd dit bedrag in ieder geval mee te nemen, omdat je dan contant moet afrekenen. Het bijslijpen van een vulling is geen spoedklacht (hoewel je echt veel last kunt hebben van een te hoge vulling).

Nog een keertje bellen dus.
za, 07/19/2014 - 17:26 Permalink
Aqua001

Hoi,

Deze tandarts neemt het over tijdens vakantie van eigen tandarts. Als ik bel krijg ik voicemail waarop vermeld wordt alleen tijdens klachten bellen.

Maar zou een kaakchirurg hier ook naar kunnen kijken/behandelen? Omdat ik hier donderdag een afspraak heb. Kan ik het meteen laten doen.

Het is niet dat het echt heel pijn doet maar wel vervelend aanvoelt...
za, 07/19/2014 - 17:56 Permalink
vV

Heb je de weekenddienst gebeld ?
Of is het 1 algemene waarneming. Hoogte corrigeren kost een consult wanneer je naar een andere tandarts dan de eigen gaat. ALLEEN omdat zij niet weten wat er aan de hand is vragen ze dat je voldoende geld hebt om ongeacht wat de noodbehandeling wordt deze te betalen. Het kost dus geen 150, niet per se in ieder geval. ZOU het wel gewoon op een doordeweekse dag doen, anders betaal je weekend toeslag.
Kaakchirurg kan het zeer waarschijnlijk niet en het maakt ook geen deel uit van de vraagstelling in de verwijzing dus formeel mag ie het niet eens doen.
za, 07/19/2014 - 18:28 Permalink
Aqua001

Nee heb weekenddienst nog niet gebeld. Ik heb mijn aanvullende verzekering voor tandarts toch al vol. Dus eigenlijk maakt de kosten ook niet meer uit. Of ik het nu direct contant betaal of achteraf via acceptgiro maakt ook niet uit. Alleen als ik bij mijn eigen tandarts zou gaan zou ik niks hoeven betalen omdat dit een fout is van tandarts.

Ik hoopte dat kaakchirurg dit wel "even" zou meenemen. Formeel gezien niet. Anders bel ik even maandag met vervangende tandarts.

Bedankt voor het meedenken!!!
za, 07/19/2014 - 22:45 Permalink