Gekke plekjes wat nu?

Author:
Frutspo
Posted:
za, 07/26/2014 - 11:28
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem en weet niet wat ik moet doen.
2 jaar geleden is er bij mij een ontsteking weggehaald door de kaakchirurg, onder mijn kroon.
Het tandvlees dat normaal over de kroon heenzit, zit bij mij erboven.
Omdat ik parodontitis heb, ga ik iedere 3 maanden naar de tandarts.
Verder verzorg ik mijn gebit erg goed (ook volgens de tandarts)
Heb een elektrische tandeborstel die aangeeft of je te hard drukt, flos met draad, gebruik gum borsteltjes en doe flossen met de waterpik.
Tandvlees is vooruitgegaan de laatste jaren, dus dat is goed.
Afgelopen december kreeg ik ineens weer last van de kroon, maar omdat ik familie kreeg met de feestdagen heeft de tandarts een gedeelte van de wortel verwijdert, waar volgens hem iets niet goed zat. Het ging daarna erg goed weer en geen last gehad.
Hij zag toen op de kies ernaast een raar plekje zitten en heeft dat schoongemaakt.
Nu viel mij een poosje terug al op dat ik een wit plekje op 1 van mijn hoektanden had zitten, dacht nog, melden als ik weer naar de tandarts ga.
Vorige week begon ik al een beetje last te krijgen van die kies (kan er niet op kauwen), waar de tandarts een plekje weggehaald had.Hij leek ook een beetje blauwig.
Nu ben ik een week verder ongeveer en er zit ineens een rare plek aan de buitenkant, van de 1 op andere dag, want ik kijk het na de laatste week.
Verder zie ik dat er nog 2 witte plekjes op de kiesen ernaast zitten, die er eerst nog niet zaten.
De kroon die normaal helemaal goed was en naast de andere kroon zit, daar is het tandvlees ook ineens van naar boven getrokken in korte tijd.
Ik ben ong 6 jaar geleden gestopt met roken, maar het lijkt wel of mijn tanden steeds sneller bruin worden en tandsteen is ook niet minder geworden, erg frustrerend wel.
Nu heb ik sinds 2 dagen antibiotica vanwege een urineweginfectie, maar de problemen begonnen daarvoor al, dus denk dat dat er niks mee te maken heb.
Verder ben ik hartpatient en gebruik wel wat medicijnen en ook nog eens in de overgang :roll:
Ik heb dus gisteren mijn tandarts gebeld, maar hij is met vakantie.
Omdat ik echt bang ben voor de tandarts, wil ik liever niet naar een andere.
Vraag mij dus wel af wat er aan de hand zou kunnen zijn en of ik niet toch naar een andere moet gaan.
Lijkt te snel te gaan allemaal, maar ben ook bang als ik naar een ander ga, dat hij denkt, ziet er niet uit, die verzorgd der mond niet goed, terwijl dat echt niet zo is.
Ik hoop op wat advies :)

Alvast bedankt
vV

sorry, zonder beeld/foto's geen zinnig woord over te zeggen.
En wat er voorheen niet leek te zitten, zat er wellicht al wel, of lijken erger wanneer er heel nauwkeurig en vaak gekeken wordt.

Zou mij er vooralsnog niet la te veel zorgen over maken. Bij pijn toch wel overleg met waarnemer op zijn minst overigens.
za, 07/26/2014 - 18:19 Permalink
Frutspo

Bedankt voor de reactie :D

Ik ben anderhalve maand geleden nog geweest en krijg dan de parodontitis behandeling, dus extra goed schoonmaken en prikken ed
En toen was het nog niet zo.

Maar ik zal eens kijken of iemand er een foto van kan maken, lukt mij niet echt namelijk, omdat het achterin zit :roll:
za, 07/26/2014 - 19:08 Permalink