kroon gaat scheef staan

Author:
jo-osie
Posted:
wo, 08/13/2014 - 22:42
Ik heb sinds een aantal maanden een kroon op mijn voortand gekregen. Ze hebben zeg maar mijn voortand tot een stompje geslepen en daar een kroon op geplakt. Nu heb ik het probleem dat mijn kroon iedere dag weer scheef gaat staan, zeker 1 millimeter schuift hij overdag naar voren en 's nachts duwt mijn nachtbeugel hem weer op de goede plek.

Ik weet niet 100% zeker hoe dit komt maar ik heb wel een vermoeden. Ik heb er namelijk voor gekozen om mijn kroon niet permanent vast te laten maken, maar juist met een iets minder sterke lijm. Hier heb ik voor gekozen omdat ik niet zeker weet of ik tevreden ben met de kroon en anders niet meer terug kan. Ik denk dus dat mijn kroon niet sterk is vastgemaakt waardoor hij makkelijk naar voren schuift.

Mijn echte vraag is dan ook of het permanent vastmaken van mijn kroon ervoor zorgt dat hij niet meer in die mate zal schuiven of zal hij blijven schuiven?

alvast bedankt,
vV

ik denk eerder dat de pasvorm /kontakten met ondertandenl niet goed is. Als het tijdelijk cement los zou laten komt de kroon los, dan verschuift ie niet heen en weer maar valt ie er uit.

Typisch iets om mee terug te gaan naar de tandarts. Inmiddels moet je er ook wel uit kunnen zijn of hij verder goed is of niet.
do, 08/14/2014 - 08:20 Permalink