Vijf-delige brug op 2 pijlers

Author:
Joseph36
Posted:
vr, 08/08/2014 - 15:46
Hallo

Vandaag een voorstel van mijn tandarts om een vijf-delige brug te plaatsen op 2 pijlers. Op 33 en 37.
34 en 35 zijn niet meer bruikbaar en 36 bestaat niet meer.
Zelf vind ik het een risico maar tandarts zou het in Duitsland toegepast hebben!
Ben 78 jaar
Graag een goed advies

Joseph
vV

Leeftijd doet niet ter zake denk ik.
Wel de toestand van de pijlers en de te overbruggen ruimte.
En die weten we niet, kan ik dis eigenlijk niets zinnigs over zeggen.
Mits aan een aantal voorwaarden voldaan is zou het wellicht kunnen. Ik begrijp dat u er zelf niet echt achter staat. Dan zou ik er eigenlijk niet aan beginnen.
Alternatief is dan een frame bv.
vr, 08/08/2014 - 20:35 Permalink
Joseph36

Dank voor de reactie

Als een 5-delige brug op 2 pijlers niet eerder zal loslaten of breken als een 3-delige brug op 2 pijlers, dan sta ik er juist wel achter.
De te overbruggen ruimte is 34-35-36.
Er van uitgaande dat de 2 pijlers (33 en 37) goed zijn, wat zijn dan nog de aantal voorwaarden waaraan voldaan moet zijn?.
Alvast bedankt
ma, 08/25/2014 - 18:29 Permalink
vV

dat de dummy 3 elementen is snap ik. Soms is de achterste pijler naar voren geschoven en het gat kleiner, en dus een betere prognose.
Verder zou ik zon brug niet maken op elementen die al zelf zwaar zijn aangetast, endo gehad en zo.
Belastring is toch zeer fors en het risico op loslaten en zo is dus wel groter dan bij een 3 delige. Of het te groot is, is een inschatting die ook afhangt van de persoon, en beeld in de mond en dus vanachter een pc niet te maken is. Mijn ervaringen met een dergelijke constructie zijn erg wisselend.
di, 08/26/2014 - 08:24 Permalink