Hoe lang wachten

Author:
Krykie
Posted:
di, 08/26/2014 - 09:21
Hoe lang kan je wachten met het verwijderen van ontstoken kiezen?

Ik heb rechts onderin een ontstoken kies die niet meer te redden is en daarnaast een kies die kapot is gegaan omdat een verstandskies er tegen aan zit.
Mijn tandarts stelt voor om alle kiezen te verwijderen en implantaten te zetten. Maar ik vraag mij dus af of het kwaad kan om dit zo lang mogelijk uit te stellen(3 jaar?) zodat ik rustig kan sparen voor de implantaten.
Ik heb namelijk amper last van de kiezen en kan gewoon nog goed kauwen.

Ik vroeg mij ook af of een eerste consult met een implantoloog wordt vergoedt door de verzekering of dat dit helemaal voor eigen kosten is.

Alvast bedankt!
Lieneke

Als er sprake is van botverlies dan zal je niet te lang moeten wachten. Want dan verdwijnt er steeds meer bot en in dat bot moet die schroef. Ook is het niet gezond om met een ontsteking rond te lopen. Dan loop je een flink verhoogd risico op hart- en vaatziektes en andere ellende...
di, 08/26/2014 - 10:49 Permalink
vV

geen last wordt wel vaker verward met ""niets/niet veel aan d ehand"". Bij dit soort zaken is het tegendeel vaak waar.
Fors botverlies door sluimerende ontstekingen is eerder regel dan uitzondering. Wanneer besloten is te gaan implanteren zou ik zorgen voor een zo goed mogelijke uitgangspositie, dus ontstekingsvrije kaak, waar goed bot in de extractiesockets heeft kunnen ingroeien. Dat er dan over 3 jaar geimplanteerd wordt is eerder een goede reden nu al te trekken .
di, 08/26/2014 - 17:37 Permalink