kies getrokken wang liep gevoelloos en veel ontstekingen!

Author:
superschut
Posted:
zo, 08/17/2014 - 10:07
hallo tandartsen en mensen op dit forum
ik ben 15 jaar en er zijn bij mij 2 ooit kiezen getrokken (bovenste rij tanden achter de hoektand )ongeveer 2 jaar geleden aan de rechterkant en linkerkant

maar aan me rechter kant hangt me bovenlip (dus allen rechts)en ik denk dat er een zenuw of iets beschadigd is de redenen waarom ik dat denk:

1.me rechter bovenlip is niet gevoelloos maar ik voel wel watminder en een beetje apart gevoel
me rechterwang voelt gedeeltelijk ook zo maar veel minder erg dan me rechterkant van me bovenlip
bovenlip voel ik dat aparte een beetje en op me wang bijna niet
het kan ook zijn dat ik dat nu minder voel omdat ik het al beswel lang heb
in de eerste paar dage weken merkte ik het wel erg maar dacht dat het normaal was
maar als ik over beide kant heen wrijf of knijp voel het anders vooral in me rechter bovenlip
ben nu ook echt aan het twijfele of merechter wang ook last van heeft maar ik voel wel iets verdoofds maar ben nog erg aan het twijfele

2. ik praat een stuk moeilijker(binnensmonds prate en erg onduidelijk) kost me dan ook veel moeite om normaal en duidelijk te praten
dacht dat dit kwam door me beugel want me kiezen werden eruit getrokken voordat me beugel erin mogt maar toen me beugel eruit ging een paar maanden geleden bleef dit

3. elke keer als ik me mond dicht doe voel ik aan de rechterkant van mijn lippen dat ze eerder opelkaar zitten dan aan me linkerkant van me lippen

4. als ik me mond ope doe dan hangt me rechterkant van me bovenlip naar benede (beetje zichtbaar vooral als je der op let en ik merk zelf dat de rechterkant van me bovenlip hangt vooral bij het praten )

5.me rechterkant van me gezigt hangt een beetje me wang en lip het meest valt nie snel op

belangerijk!
andere klachten die er mogelijk mee te maken hebben:
1. onstoken geheemelte
2. onstoken ...... (naam kwijt)rechts en links van de amandelen
3.ontstoken amandelen

ik heb die onstokingen 2 jaar lang gehad hed werd erger als ik:
1.me tanden nie poetste
2.roken
3.drugs vooral blowen
4.drugs van xtc ging ik altijd heel erg smakken volgende dag was de pijn erger

4xantibiotica cuur gehadhielp naar mijn mening nie echt verzachte de pijn wel een beetje(de arts dacht aan in een infectie klopte niks van)

en heb uiteindelijk tege me huisarts gezegt dat het over was maar het was niet over ik zei dat omdat ik geen nieuwe anti biotica cuur wou want voor me gevoel helpte het niet en dacht toen dat het gewoon bij mij pubertijd hoorde of iets
nu loop ik nog steeds rond met deze onstekingen
ik weet nie zeker of dit ook in het rijtje klachten valt van getrokken kies of zenuwen die beschadigd zijn

mijn vragen aan de tandartsen en aan de mensen op dit forum :

1.ligt dit het aan die rechterkies die getrokken ik denk wel dat het zo is omdat de klachten veel overeenkomen met de meine
of is er mischien een andere oorzaak?
(ik stel deze vraag omdat ik niet zekerweet of de getrokken kies de oorzaak is)

2.en kan dit hersteld/genezen worden ?
want vooral met praten met zoon hangende lip is nie makkelijk en een beetje hangende rechter wang en lip ziet er ook nie uit

3.herkenen meer mensen deze klachten?
(zeg het ook als je nooit een kies heb late trekken dan kom ik erachter ofhet mischien wat anders is)

4. ik zou graag willen weten over het stukje onstekingen/mogelijke klachten of dat ook te maken heeft met die getrokken kies?
(want ik wil het ontzettend graag hebben maar weet niet wat het is)

5.zijn er vrage over de tekst of is er wat onduidelijk kun je dat ook reageren!

mededelingen:
ben ook een keertje hard op me lip geslagen en dat bloede wel erg alleen ik denk niet dat daardoor een zenuw beschadigd is

en ik ben ook verslaafd geweest aan xtc denk niet dat xtc de oorzaak is want had het al eerder dan me verslaving maar wat er wel is gebeurd is dat me gebit beschadigd is(door het klappertanden)
en onstekingen werden erger
ben nu weer clean zeg het ff voordat mensen zig zorgen gaan maken :smt002

nou hehe daar is het einde dan:

sorry voor me spelling en zindsopbouw het is erg slecht(amsterdammer+ dyslexie) :D
maar ik heb wel keihaard me best gedaan om alles zo goed mogelijk te uit te leggen en te verbetren (anderhalfuurover gedaan)

alvast bedankt voor alle hulp/lezen hiervan
ik zal probere overal zo snel mogelijk op te reageren ga er maar van uit binne 4 uur (in de middag reageer ik sneller)