Geachte dames en heren,
na een mentaal belastende periode kreeg ik bijholte (hartje zomer) ontsteking en ontzettende pijn aan mijn kleine kies nr 24 als ik het goed heb waar ooit in een ver verleden al eens een wkb aangedaan was.
Dus naar een tandarts en die zei ja een puntje is wat ontstoken maar het kan ook cement zijn etc etc en zal ook kunnen slijten :roll:
Maar voelde me zwaar $^$^#^# die periode alsof je zwaar griepig bent, en echt zware hoofdpijn.
Maar onderhand is bijholte ontsteking al lang over maar is sinds vorige week mijn gezondheid achteruit gegaan,
voel me ontzettend slap en zwak, geen eetlust ben 3kg kwijt, slaap heel slecht en voel me snachts erg belabberd met de nodige koorts dromen, heb ook verhoging tot aan het gevoel van gloeiend, duizeligheid in de auto en achter schermen, en vaak en veel plassen, en pijn aan mijn oog als ik die draai en de zijkant van mijn oogkas is ook gevoelig, die zit aan de kant van die kies, zelfs snachts als ik mijn oog draai zie ik iets flitsends erin samen met wat pijn.
De kies zelf is bij tikken niet echt gevoelig, tenzij ik er aan de zijkant tegen tik dan voel ik het tot aan mijn neus lijkt wel en alsof ik de hele zenuw voel en de pijn blijft dan ook aanhouden of wordt erger en erger als in echt erg, en als ik mijn hoofd snel draai heb ik dat ook maar dan niet met de pijn maar ik voel de hele zenuw dan zitten.
Mijn mening is dat het die kies is die mij zo belabberd doet voelen..
Eerste kaakchirurg bezoek was, ja er was op te zien maar was een beginnende ontsteking en aangezien ik me toen niet zo slecht voelde als nu was het afwachten maar wat het zou doen.
Tweede bezoek kaakchirurg, geen foto niks, conclusie was opeens dat het volgens hem mijn snijtand (22) was
want dat was toen te zien op de foto, ik zei ja dat kan best maar daar hadden we het vorige keer niet over etc etc, hij wou nu een cbct scan laten maken met doel gebied maxilla, in een speciaal centrum.
Nu wil ik nog maar 1 ding en dat is nr 24 eruit laten halen heb het wel gehad met dit alles,
wil al helemaal geen apex resectie en hoef ook niet meer terug naar de kaakchirurg.
Kortom is het mogelijk dat je weinig pijn hebt aan een wortelpunt maar je toch zo slecht voelt?
na een mentaal belastende periode kreeg ik bijholte (hartje zomer) ontsteking en ontzettende pijn aan mijn kleine kies nr 24 als ik het goed heb waar ooit in een ver verleden al eens een wkb aangedaan was.
Dus naar een tandarts en die zei ja een puntje is wat ontstoken maar het kan ook cement zijn etc etc en zal ook kunnen slijten :roll:
Maar voelde me zwaar $^$^#^# die periode alsof je zwaar griepig bent, en echt zware hoofdpijn.
Maar onderhand is bijholte ontsteking al lang over maar is sinds vorige week mijn gezondheid achteruit gegaan,
voel me ontzettend slap en zwak, geen eetlust ben 3kg kwijt, slaap heel slecht en voel me snachts erg belabberd met de nodige koorts dromen, heb ook verhoging tot aan het gevoel van gloeiend, duizeligheid in de auto en achter schermen, en vaak en veel plassen, en pijn aan mijn oog als ik die draai en de zijkant van mijn oogkas is ook gevoelig, die zit aan de kant van die kies, zelfs snachts als ik mijn oog draai zie ik iets flitsends erin samen met wat pijn.
De kies zelf is bij tikken niet echt gevoelig, tenzij ik er aan de zijkant tegen tik dan voel ik het tot aan mijn neus lijkt wel en alsof ik de hele zenuw voel en de pijn blijft dan ook aanhouden of wordt erger en erger als in echt erg, en als ik mijn hoofd snel draai heb ik dat ook maar dan niet met de pijn maar ik voel de hele zenuw dan zitten.
Mijn mening is dat het die kies is die mij zo belabberd doet voelen..
Eerste kaakchirurg bezoek was, ja er was op te zien maar was een beginnende ontsteking en aangezien ik me toen niet zo slecht voelde als nu was het afwachten maar wat het zou doen.
Tweede bezoek kaakchirurg, geen foto niks, conclusie was opeens dat het volgens hem mijn snijtand (22) was
want dat was toen te zien op de foto, ik zei ja dat kan best maar daar hadden we het vorige keer niet over etc etc, hij wou nu een cbct scan laten maken met doel gebied maxilla, in een speciaal centrum.
Nu wil ik nog maar 1 ding en dat is nr 24 eruit laten halen heb het wel gehad met dit alles,
wil al helemaal geen apex resectie en hoef ook niet meer terug naar de kaakchirurg.
Kortom is het mogelijk dat je weinig pijn hebt aan een wortelpunt maar je toch zo slecht voelt?
Re: Wortelpunt
Waarom niet gewoon nogmaals vragen of iemand een idee heeft, of informeren of er misschien onduidelijkheden zijn in het verhaal? Grote kans dat er dan alsnog wel respons komt.
Het is nogal een complex probleem wat je neerzet (sowieso te complex voor mij), dus logisch dat daar niet één-twee-drie een antwoord op te geven is.
Sterkte verder.
Ja Lieneke de bijholte ontsteking is allang verdwenen, dit alles is ontstaan in het begin van juli.
Heb verder geen ab destijds gehad en gewoon doorgegaan ook tijdens de tandpijn,
tot aan vorige week toen het de overhand kreeg.
En nee ben nooit gecheckt op diabetisch, ja jaren geleden geloof ik een simpel bloedtestje.
Hoezo? heb je vermoedens dan?
Dit vind ik dan wel weer een geinige reactie :smt023
Maar is een mogelijkheid en iets om in de gaten te houden.
Ik had destijds ook iets los zittende amalgaam vulling die er al meer dan 15 jaar inzit maar kan dat loszittende nu opeens niet meer voelen, kan dat schadelijk zijn?
En had vandaag een ontzettend bittere smaak in mijn mond, of dat kwam door een amalgaam vulling of door een net gevulde kies (vandaag gevult met noodvulling) en tevens was er volgens hun niks op de oude fotos van paar weken terug te zien dat voor deze klachten kon zorgen.
Vind het toch apart dat ik toen behoorlijke pijn had aan kies 24 en toen er een kleine ontsteking aan te zien was op de foto.
Zit nu trouwens al sinds donderdag aan de amoxicilline, de koorts enz is al wel minder maar blijf nog ziekig voelen.
Antwoord bleef hetzelfde. :x
Bij onbehandelde diabetes is vaker moeten plassen een bekend verschijnsel, maar vaak heb je dan ook heel veel dorst. Vaak moeten plassen kan echter ook heel andere oorzaken hebben. Ik ben geen arts, maar zou er zo een stuk of wat kunnen opnoemen.
Vind ik ook en het is enorm storend, als ik bijv terug in bed kruip dan voel ik mijn blaas echt gewoon volstromen.
En dan is de urine gewoon water achtig, geen kleur gewoon echt schoon lijkt wel.
Dorst heb ik niet, hartfalen ook niet anders zou ik wel oedeem krijgen of iets denk ik.
Buitenom een steekje in de hartstreek of overslaan zo nu en dan, meer niet.
Maar wat zou je zoal kunnen opnoemen wat in de buurt komt van dat urineren gedoe?
En btw volgens mijn dokter kan je weerstand niet afnemen als je gestresst bent want dat is volgens hem lariekoek.
kortweg komt het erop neer dat als je echt vaak moet plassen er diverse dingen mis kunnen zijn met
- het regelsysteem (urine-productie is hormonaal gestuurd en bovendien afhankelijk van zouten, suikers in het bloed. Ook bepaalde hartritmestoornissen kunnen er via hormonen voor zorgen dat je vaak moet plassen)
- of iets met je nieren of urinewegen zelf (infectie, verzakking, obstructie, vergrote prostaat is zo'n voorbeeld).
En het één kan invloed hebben op het andere!
Volgens mij heeft het weinig zin een hele lijst kwalen hier neer te typen. Wat je denk ik beter kunt doen is opschrijven wat je op een dag drinkt en hoe vaak/wanneer je moet plassen, en dat nog eens bespreken met je huisarts.
Succes!
vind zelf dat de huisarts je serieus moet nemen en daarbij betaal ik genoeg ziektekosten.
Optie zou zijn een second opinion.
Heb wel een vraag betreffende een getrokken kies vorige week, het is nu 6 dagen geleden dat die kies getrokken is de nr.24 maar de pijn is nog aanwezig als ik over het tandvlees wrijf en gister had ik ook erge last van de nr.25 die er naast ligt, met bijten en aanraking alsof die redelijk goed ontstoken was.
Komt dit door de extractie van de nr.24 of is de kans groot dat deze kies ook ontstoken is aangezien de pijn klachten?
Het is inmiddels/of nog maar 6 dagen na extractie..