Eén van mijn kiezen (onderkaak) is zo goed als verdwenen, alleen de wortels zitten er nog. Nu wil de tandarts die trekken, omdat dat anders voor "problemen" zou kunnen zorgen. Een kroon is niet meer mogelijk volgens hem, er ontbreekt teveel van de kies.
Hij wist nog niet zeker of er een brug kon worden geplaatst omdat hij eerst wilde onderzoeken of de naastgelegen kiezen deze konden dragen. Op mijn vraag wat hij zou kunnen doen als een brug niet mogelijk blijkt antwoorde hij "dat zien we wel". Ik ben niet helemaal gerust.
Mijn vragen:
1) Waarom zouden die wortels voor problemen zorgen en kan daar niet nog iets mee? Als ze eruit zijn, zijn ze eruit.
2) Kan het kloppen dat je voor een kroon een zeker deel van de kies nog nodig hebt?
3) Wat zijn eventuele mogelijkheden die ik heb als een brug niet blijkt te kunnen?
Alvast bedankt!
Hij wist nog niet zeker of er een brug kon worden geplaatst omdat hij eerst wilde onderzoeken of de naastgelegen kiezen deze konden dragen. Op mijn vraag wat hij zou kunnen doen als een brug niet mogelijk blijkt antwoorde hij "dat zien we wel". Ik ben niet helemaal gerust.
Mijn vragen:
1) Waarom zouden die wortels voor problemen zorgen en kan daar niet nog iets mee? Als ze eruit zijn, zijn ze eruit.
2) Kan het kloppen dat je voor een kroon een zeker deel van de kies nog nodig hebt?
3) Wat zijn eventuele mogelijkheden die ik heb als een brug niet blijkt te kunnen?
Alvast bedankt!
Re: Kies zo goed als weg --> Kroon niet mogelijk?
Als de wortels weg zijn en er komt geen andere tand in de plaats , is er veel kans dat de buurtanden gaan kippen en de antagonisten gaan uitgroeien, met nog meer kosten tot gevolg, en als een brug niet kan zijn er altijd alternatieven, te overleggen met je tandarts.
Ik had eens gelezen dat een implantaat niet als kies kan worden ingezet (alleen als bijvoorbeeld voortand)?