ben vrouw van 70 jaar en krijg ivm te weinig bot in bovenkaak een sinuslift oftewel bot uit schedel wordt geplaatst in bovenkaak en tzt worden er implantaten geplaatst. graag reactie
vlgns tandarts en kaakchirurg krijg ik in de zeer nabije toekomst problemen met het plaatsen van nieuwe boven-prothese omdat er weinig tot geen bot meer in mijn bovenkaak aanwezig is en hun voorstel is (ook al toestemming van verzekering) om een sinuslift te doen en tzt implantaten te plaatsen.:mijn vraag is : zijn er mensen die op deze leeftijd een dergelijke ingreep hebben gehad en met wat voor resultaat of zijn er nog andere mogelijkheden. heb gelezen dat eventueel een3D afdruk gemaakt kan worden van de kaak bij het aanmeten van een nieuwe prothese. vlgns mijn kaakchirurg is de sinuslift een reguliere ingreep en zijn er weinig problemen te verwachten. voel me erg onzeker en angstig om eventueel zo'n ingreep te laten doen en zou graag een "second opinion willen horen van kaakchirurg en advies willen hebben van eventuele ervaringsdeskundigen
een sinuslift is inderdaad inmiddels een reguliere ingreep voor een kaakchirurg/implantoloog. Zo iets als een gaatje vullen voor een tandarts.
Een 3D scan maken van de kaak is voor het maken van een prothese, als er onvoldoende kaakbot voor het maken van een goede prothese is zal een 3D scan niets toevoegen, het basisprobleem verandert dar niet van.
Helaas...
Leeftijd is inmiddels relatief, iemand in goede gezondheid kan er zomaar nog voldoende jaren plezier van hebben om de ingreep te verantwoorden. Anders was er ook geen machtiging verstrekt.
Re: sinuslift
Een 3D scan maken van de kaak is voor het maken van een prothese, als er onvoldoende kaakbot voor het maken van een goede prothese is zal een 3D scan niets toevoegen, het basisprobleem verandert dar niet van.
Helaas...
Leeftijd is inmiddels relatief, iemand in goede gezondheid kan er zomaar nog voldoende jaren plezier van hebben om de ingreep te verantwoorden. Anders was er ook geen machtiging verstrekt.