Verstandskies eruit, wortel er nog in

Author:
Femke77
Posted:
ma, 09/15/2014 - 15:31
Afgelopen donderdag is bij mij rechtsonder een verstandskies getrokken door de tandarts. Helaas is alleen de kroon eraf gebroken en zit de wortel nog in mijn kaak. Op de foto was te zien dat er een ontsteking (abces) rond de wortel zit.
Toen het niet lukte de wortel eruit te krijgen zijn er hechtingen in gezet en nu moet ik morgen (dinsdag) terugkomen om de wortel eruit te laten halen door een andere tandarts. Mijn vertrouwen is niet meer zo groot in de tandarts na het gepruts van afgelopen donderdag en ik vraag me af of het normaal is dat een tandarts ook deze (gecompliceerde) extractie nog moet doen, of dat een verwijzing naar een kaakchirurg een logischere stap zou zijn?
Romy32

Misschien kom je morgen bij een meer ervaren tandarts, die veel vaker wortels heeft getrokken.
De tandarts met wie ik werk is heel goed in het verwijderen van wortelresten, we hoeven zelden iemand door te verwijzen naar de kaakchirurg. Het is ook een paar keer voorgekomen dat hij erbij werd geroepen, als het een andere (minder ervaren) tandarts in onze praktijk niet lukte.

Succes morgen, het komt vast goed!
ma, 09/15/2014 - 19:28 Permalink