Twee tanden getrokken; pijnlijk

Author:
royzegthoi
Posted:
za, 09/20/2014 - 17:31
Beste,

Twee dagen geleden zijn twee kiezen getrokken, namelijk rechtsboven en linksboven, en zijn er wat gaatjes gevuld.

Gaatjes vullen ging prima, kies rechtsboven ging ook prima, alleen de kies linksboven ging niet zo lekker.

De kies linksboven was namelijk naar binnen geduwt door de omliggende tanden, en zat daar vast. Mijn tandarts zei het volgende (ik was een beetje wappie dus kan het niet meer precies herinneren: Wortels waren erg lang, de tand zat los maar kwam er niet uit door de andere tanden.. Ook zei ze iets over kraakbeen... Uiteindelijk, na veel trekken, duwen & zagen kwam die eruit, maar voelde direct een heftige pijn en een opgezwollen gevoel.

Nu, twee dagen later blijft de pijn bestaan. Ik slik 3 maal daags Ibripufen 600mg met afentoe een paracetamol tussendoor. Dan is de pijn goed uit te houden.

Ik rook zo min mogelijk (5 sigaretten per dag) en probeer zoveel mogelijk te eten, al heb ik daar totaal geen zin in... Wellicht een beetje koortsig.

Afentoe heb ik een vieze smaak ik m'n mond, maar eten smaakt fatsoenlijk. De wonden zelf zien er zwart uit, en ben bang dat er een onsteking aankomt...

Zijn hier 'symptonen' voor? Kan ik een ontsteking aan zien komen? Mocht de pijn morgen net zo heftig zijn, ga ik helemaal stoppen met roken.
vV

die ""toch bedankt"" komt enigszins sarcastisch over. Nu is het weekend en zo, en de klacht komt ook niet als een heel dringende over.
EN bij twijfel kan (had je gekund in ieder geval) je altijd even voor vragen ook contact opnemen met de dienstdoende tandarts.
En los van ontwikkeling pijn is het altijd een heel goed idee te stoppen met roken, niet alleen voor wat het in de mond doet, wat meer is dan slechte wondgenezing alleen.
hopelijk gaat het herstel wat voorspoediger
zo, 09/21/2014 - 17:12 Permalink
royzegthoi

die ""toch bedankt"" komt enigszins sarcastisch over. Nu is het weekend en zo, en de klacht komt ook niet als een heel dringende over.
EN bij twijfel kan (had je gekund in ieder geval) je altijd even voor vragen ook contact opnemen met de dienstdoende tandarts.
En los van ontwikkeling pijn is het altijd een heel goed idee te stoppen met roken, niet alleen voor wat het in de mond doet, wat meer is dan slechte wondgenezing alleen.
hopelijk gaat het herstel wat voorspoediger

Allereerst wil ik even kwijt dat het absoluut niet sarcastisch bedoelt was. Ook ik ben op de hoogte dat het weekend is, en vandaar dat ik hier een bericht heb geplaatst, omdat contact in het weekend met de dienstdoende tandarts niet mogelijk was.

Over het feit dat je zegt dat mijn bericht niet dringend was, vind ik een beetje raar. Mijn vraag was of je een ontsteking aan kunt zien komen, en zoja, waaraan. In principe probeerde ik op deze manier te het 'dringende' te voorkomen. Daarbij zie ik wel dat er een post wordt aangemaakt met het verzoek terug te reageren naar de tandartsen. Hoeveel moeite kan het zijn vraag ik mezelf dan af.

Al met al, heb ik alle respect voor jullie forum, en is dit ook zeker niet als kritiek bedoelt.

Met vriendelijke groet.
zo, 09/21/2014 - 19:50 Permalink
vV

met excuus dan voor mijn foutieve perceptie.
Dat een spoed tandarts niet bereikbaar was voor overleg vind ik een kwalijke zaak ervan uitgaande dat gewoon overdag contact gezocht is..
Als de pijn vandaag hetzelfde is, dus niet verminderd, zou ik toch even contact opnemen met de tandarts.
ma, 09/22/2014 - 08:29 Permalink
royzegthoi

Vanochtend een afspraak gemaakt bij de tandarts, en wat blijjt? Aan allebij de kanten een ontsteking...

Vervolgens heeft de tandarts allebij de gaten uitgespoten met waterstofperoxide, wat trouwens erg pijnlijk was! Vervolgens een receptje gekregen om zelf aan de slag te gaan.

Omdat het zo pijnlijk was, heb ik vandaag de wond niet direct uitgespoten, maar èèn minuut gespoelt. Ik merk dat dit een stuk minder pijn doet, maar vrees dus ook dat dit minder effectief is...

Ik ben benieuwd!
ma, 09/22/2014 - 23:13 Permalink