Ik ben al meerdere keren bij de tandarts geweest deze afgelopen maanden. Ik heb een aantal klachten, namelijk pijnlijke kiezen. Twee daarvan zaten gaten onder de vulling, deze zijn behandeld. De rest van de kiezen valt niks te vinden. Toch heb ik pijn bij het bijten bij de andere kiezen. Bij een kies is het echt op een bepaald plekje, dus niet de hele kies. De tandarts heeft hier naar gekeken maar heel vluchtig, omdat hij elke keer maar één probleem per keer wil behandelen. Ik kaart het constant aan, maar hij zegt dan dat hij er al naar heeft gekeken. Ik zeg dan, dit is toch niet normaal dat ik zo'n pijn eraan heb, maar aangezien ik voor wat anders kwam op die momenten (volgens hem) wordt dit probleem niet meegenomen. Dan moet ik het maar even aankijken en een vervolg afspraak maken mocht het aanhouden. Ik word er gek van dat er constant maar één probleem per keer aangepakt wordt hierdoor ben ik al meer dan tien keer bij de tandars geweest. Ik heb ook het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen wordt, wanneer ik problemen aankaart dan moet ik het maar even aankijken. Terwijl ik constant aangeef, de pijn gaat niet weg wanneer ik een week of weekend wacht. Ik ben naar een andere tandarts gegaan, aangezien mijn tandarts mij niet verder kon helpen, maar deze stond nou ook niet te springen om mij te helpen aangezien mijn tandarts 'dienstplicht'heeft en ik daar heen moest. MAar mijn tandarts helpt mij niet, want hij zegt dat hij niks kan vinden. Hij kijkt me zowat de deur uit heb ik het gevoel. Dus zit ik voor mijn gevoel in een impasse. Ik heb namelijk constant pijnklachten, en ik wil gewoon serieus genomen worden. Mijn tandarts doet dit niet, en andere tandartsen sturen me terug naar hem. Ik ben afhankelijk van de tandarts, dus ik wil ook niet overhaast over stappen op een ander, ik zou graag eerst willen weten welke wél goed is. Alleen vanwege de pijnklachten zit ik in een dilemma, ik moet geholpen worden maar waar moet ik heen wanneer men je niet serieus neemt of terugstuurt naar je eigen tandarts?? De huisarts ben ik ook al geweest, die kan alleen medicatie geven. De kaakchirurg kan ik pas over een paar weken terecht en ik trek het niet meer gewoon
Re: Kiespijn en tandarts kan niks doen
De vraag of de tandarts daadwerkelijk wel of niet gekeken heeft naar je klacht is niet altijd afhankelijk van de snelheid waarmee hij dat doet. Sommige klachten vergen meer tijd, andere minder.
Waar het aan schort is dat hij jou niet duidelijk heeft kunnen maken waarom hij geen tandheelkundige diagnose heeft en waarom hij kiest voor huidig beleid. Waarschijnlijk ben je bij een dienstdoende tandarts geweest en die behandelt alleen spoedklachten, waar deze klacht geenszins onder valt.
Op welke manier ben je "afhankelijk" van je huidige tandarts?
Naar mijn mening ben je vaak genoeg bij je huidige tandarts geweest om niet naar een ander te gaan. De vraag wat een goede tandarts is, is helaas moeilijk te beantwoorden zonder dat je er één kent.
Mijn advies is om mensen in je buurt te vragen of ze heel tevreden zijn over hun tandarts en het daar te proberen. Kan zijn dat je toch weer niet helemaal tevreden bent, dan kan je nog altijd wéér een andere proberen. Kost je weer een consult, maar goed, bij de huidige ben je al tien keer geweest! Zorg dat je in bezit bent van je dossier en vooral de röntgenfoto's en zorg ervoor dat de nieuwe tandarts ze ruim van tevoren heeft, want dan voorkom je dat er iedere keer nieuwe worden gemaakt
Ikzelf zat ook met `t probleem, de onderkiezen deden mij elke dag heel erg zeer. En dat ging wekenlang door.
Ben toen naar de tandarts geweest, bleek er 1 vulling los te zitten, en 1 voortand was afgeknapt ( door `t harde bijten dus)
De tandarts zei tegen mij dat er niets meer aan de hand was, en dat `t tussen mijn oren lag.
Nu ben ikzelf tot een conclusie gekomen dat `t allemaal aan mijzelf lag. Ik heb boven een prothese, en elke avond als ik op bed ging hield ik em erin. Maar toendertijd had ik ook last van stress, onbewust. Rare dromen etc. Dus, als ik sliep en droomde, had ik zelf niet in de gaten dat ik elke nacht, .......de gehele nacht denk ik dan.......zat te bijten op mijn kiezen. Ik had ook dagenlang, elke dag last van mijn kiezen. Ik dacht toen bij mezelf, laat ik de bovenprothese er even uit, een aantal nachten, en ja, daar zat `t probleem dus. Ik kon niet meer onbewust bijten op mijn tanden en kiezen.
Ik heb nu eindelijk geen pijn meer in mijn onderkiezen, en alleen maar om 1 klein geval..............ik beet `s nachts op mijn tanden en kiezen. Als ik `s morgens wakker werd, begon `t al.....en als je elke nacht op je kiezen bijt, krijg je automatisch pijn.
Ik weet niet of ik je hiermee geholpen heb, maar door de stress, of medicijnen die ik gebruikte, beet ik automatisch elke nacht op mijn kiezen. Nu weet ik niet dat je ook een bovenprothese hebt, probeer dan `s een anti-bijtplaatje (als die àl bestaat).
Het probleem is bij mij gelukkig opgelost, ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen, want `t waren een paar verschrikkelijke weken met kiespijn, waar niemand iets van wist.
Succes. :wink:
Ik weet wel 2 goede in mijn regio.