Invisalign of clearcaps

Author:
nikosm
Posted:
za, 10/04/2014 - 01:37
Hallo,

Ik aan het oriënteren voor een onzichtbare beugel. Hierbij wil ik behalve een gunstige prijs natuurlijk ook bij de juiste aanbieder komen. Nu heb ik een praktijk op het oog die qua prijs gunstig is, maar dit niet onder de naam Invisalign aanbiedt maar onder de naam Clearcaps. Zo op het oog worden hier dezelfde technieken gebruikt als met de Invisalign. Maar hierover is verder weinig review te vinden op internet. Het is voor mij wel van belang dat ik de beste resultaten krijg bij gebruik. Iemand ervaringen hiermee of andere tips/alternatieven?
BJN

De techniek is het zelfde.. Alleen de marketingbudgetten waarschijnlijk niet. Voor je tanden waarschijnlijk niet veel verschil.

Hoewel de aligner systemen erg in trek zijn, waarschijnlijk mede om het super grote marketingsbudget van invisalign, is het niet altijd de handigste en zuiverste manier van tanden verplaatsen.

Dat wordt vaak niet verteld omdat veel van dit soort beugels worden uitgegeven door tandartsen. Soms hebben ze wel een stoomcursus -aligners- gevoldg maar niet meer dan dat. Ze leveren dan dus ook geen andere opties.

De techniek van-aligners- is heel simpel en houdt geen rekening met individuele variatie in tandverplaatsing. Dat is jammer. Maar als je nog nooit met een andere beugel behandeld hebt (tandarts), of behandeld wordt (patient), dan zie je de verschillen niet.

Het is een leuke techniek, dat wel. Maar elke techniek heeft voor en nadelen. Die moet je vooraf weten. En alternatieven moet je kunnen afwegen. Daar hebben je tanden recht op...
za, 10/04/2014 - 20:54 Permalink