Nieuwe Tandarts

Author:
Staaltje
Posted:
di, 10/07/2014 - 22:49
Goedenavond!

Ik zit met een vraag..... Hoe weet je of een Tandarts goed is? Ik ben er aan toe om nieuwe brug te nemen en wil ook graag 4 facings op mijn voortanden. Mijn huidige Tandarts beviel al een tijdje niet en ben nu 2x bij een andere geweest die nieuw in de buurt is gevestigd. Zij heeft een behandelplan gemaakt wat best kostbaar is en nu wil ze over 3 weken beginnen maar ik heb twijfels. Hoe weet ik of het mooi wordt en goed gebeurd? Het is een nette praktijk verder.

Met vr. groet
Chris888

Je kunt haar vragen of ze wat foto's wil/kan laten zien (in een gesprek) van voor en na vergelijkbare behandelingen, van haar eigen werk. Ik denk dat tandartsen die aardigheid hebben in cosmetisch werk tegenwoordig dat soort foto's wel maken. Ook wel met zo'n kleine camera in de mond bij restauraties achter in de mond, om de patient resultaat (en vooraf het probleem) te laten zien.
di, 10/07/2014 - 22:58 Permalink
Staaltje

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb dat idd gevraagd maar ze had maar 1 voorbeeld van voor en na van een Mijnheer omdat ze net begonnen was in de praktijk. Het zag er redelijk natuurlijk uit, hij had ook 4 facings maar verder een slecht gebit waardoor ik geen goede indruk kreeg. Ze kwam wel professioneel over maar best jong dus weinig ervaring denk ik. Ik vind het moeilijk !
wo, 10/08/2014 - 00:14 Permalink
vV

Je kunt haar vragen of ze wat foto's wil/kan laten zien (in een gesprek) van voor en na vergelijkbare behandelingen, van haar eigen werk. Ik denk dat tandartsen die aardigheid hebben in cosmetisch werk tegenwoordig dat soort foto's wel maken. Ook wel met zo'n kleine camera in de mond bij restauraties achter in de mond, om de patient resultaat (en vooraf het probleem) te laten zien.

dat is toch niet zo wijd verspreid als je denkt.
Daarnaast is er toestemming van de gefotografeerde patiënt voor nodig.
Alleen tandartsen die commerciëler bezig zijn plaatsen dat soort foto's meestal op de site. Voor de meesten is de mondelinge reclame voldoende.
mbt de intra-orale camera, ik denk dat in mijn werkgebied nog geen 10% er een heeft. is niet zo gek want best nog een forse investering, en echt rendement kan je er niet uit halen financieel gezien. Is geen tarief voor, en het kost extra tijd.
wo, 10/08/2014 - 08:25 Permalink
Staaltje

Hallo Tandarts!

Daar heeft U een punt...Ik vond haar wat snel werken de eerste keer en de praktijk wat rommelig, ben zelf nogal precies vandaar. Vond het een beetje automatische piloot, zo van, ja daar een brug en een paar facings. Het komt gewoon niet heel professioneel over maar misschien zit ik ernaast. Ben altijd cleane praktijk gewend.Ook doet ze het niet elke dag, het is meer een reguliere Tandarts dan cosmetisch.Het gaat om een groot bedrag voor mij en ik wil dat het supermooie gaat worden dus moet misschien maar gewoon vertrouwen hebben want om nu weer naar een ander over te stappen is ook zoiets.
wo, 10/08/2014 - 18:35 Permalink
Staaltje

Tja...

Maar hoe weet je dat de volgende wel goed is??heb daar inmiddels ook foto's laten maken en 2 rekeningen te betalen en ze gaat over 3 weken een brug zetten dus ik weet niet of ze daar ook al kosten voor moet maken?
Weet niet wat te doen.....
wo, 10/08/2014 - 21:28 Permalink