Slijtage aan tanden

Author:
detandjes
Posted:
di, 10/07/2014 - 14:43
Ik heb nogal slijtage aan tanden, stukje eruit of geribbeld, echt slijtage door gebruik der jaren. Kan dat gerepareerd worden?

Ik ben bijna 45 jaar oud, tanden zijn geel van kleur. Misschien komt dit door koffie drinken? Is bleken een optie?

Nu vraag ik mij het volgende af, ik had vorige keer een mes afgelikt (vreemde gewoonte, slecht ook) en raakte met de tanden van het mes mijn gebit. Kan dit schade opleveren of zijn je tanden hard genoeg. Het ging per ongeluk.
detandjes

Het schijnt gewone slijtage te zijn want ik heb het maar aan 2 tanden, de boventanden wel te verstaan. In 1 is een stukje glazuur uit 1 boventand en de ander daar voel je de slijtage, beetje ribbelig.

Vandaag naar de tandarts geweest maar die vond mijn gebit in orde, had het niet over knarsen of zo en heeft dat ook nooit genoemd. Mijn vriendin heb ik er ook nooit over gehoord. Als ik al zou knarsen dan zou er nu niet veel van mijn gebit over zijn.

Er moet wel een composiet vulling vervangen worden en baal daar erg van, composiet is dus niet erg sterk ivm amalgaam. Amalgaam vullingen zitten er al meer dan 20 jaar en nooit vervangen.

Mijn probleem was dat ik een metaallucht uit mijn mond had, na een spoelmiddel is dat minder geworden en geheel verdwenen. Dacht dat het van mijn vullingen kwam, ik heb nog 4 amalgaam vullingen, de rest is al vervangen door composiet vullingen. De lucht kwam van mijn tong zei de tandarts en moest mijn tong poetsen.
do, 10/09/2014 - 21:30 Permalink