Kies blijft irriteren

Author:
nilsvander
Posted:
wo, 10/15/2014 - 13:43
Goedendag,

Ik heb twee jaar geleden een gaatje in mijn kies gehad. Deze is gevuld, maar het bleef pijn doen en uiteindelijk heb ik een zenuwbehandeling gehad. Ondanks de zenuwbehandeling bleef het irriteren, een soort doffe pijn boven de kies. Na veel wikken en wegen is besloten om een wortelpuntbehandeling te doen. Dit is inmiddels een maand geleden. Nu blijft het gevoel wat ik had nog steeds al is dit de ene dag bijna niet merkbaar en de andere dag dusdanig irritant dat ik een ibuprofen neem. Overigens is bij de wortelpuntbehandeling geen ontsteking geconstateerd, ook niet bij het openhalen van het tandvlees en op foto's.
De kies verwijderen lijkt misschien nog de enige optie, maar vraag me af waarom de irritatie er nog is ondanks dat de kies dood is gemaakt. Mijn vraag is of iemand dit herkent en wat hierbij de remedie is? Vooral de wisselende dagen van klachten vind ik raar.

Gr,

Nils
vV

klopt de diagnose wel?? en klopte de diagnose op grond waarvan de endo gedaan is wel? Dit vraag ik mij dan af, en dat is iets wat vanachter de pc bijna ondoenlijk is om te beoordelen , in ieder geval met de zeer beperkte info.
Op zijn minst zou ik een röntgenfoto willen, en een beeld van eventuele andere klachten ook al staan die naar eigen idee los van het gebit.
vr, 10/17/2014 - 17:56 Permalink
nilsvander

Dat snap ik. Andere klachten die ik heb zijn vaak verstopte neus, soort chronische verkoudheid. Op rontgenfoto was geen enkele ontsteking te zien. Ben bang dat endo ook voor niets is geweest. Ik zou als enige nog een antibiotica kuur kunnen vragen als het om een ontsteking van bv holtes. Maar ja dat strookt weer niet echt met klachten omdat het bv niet erger wordt als ik buk. Ik weet niet echt de andere opties meer dan dit :( dus of trekken of iets in gang zetten tav verkoudheid..cq antibiotica?
zo, 10/19/2014 - 22:00 Permalink