Kies getrokken met wortelpuntontsteking

Author:
Staaltje
Posted:
di, 10/21/2014 - 11:43
Hallo allemaal

Lang verhaal kort, er is een kies getrokken waar een fistel zat vanwege wortelpuntontsteking. Niet meer te redden...nu ben ik al jaren chronisch verkouden en had zelf de hoop dat het door de ontsteking kwam maar TA vond dat onzin.
Nu hij 2 weken geleden eruit gehaald is ben ik nog 10 x meer verkouden geworden met oorpijn en malaise. Volgens TA geneest de wond goed. Vraag 1, gaat de ontsteking gewoon weg nu hij is getrokken? Vraag 2, lees op internet dat de ontsteking ook in de sinus kan zitten en zou daar de verkoudheid van kunnen komen omdat ik er al jaren mee loop? Kan je gevolgen hebben van een jarenlange ontsteking?

Bedankt vast voor antwoord.
Lieneke

Als de ontstekingsbron wordt verwijderd, gaat de ontsteking weg. Een wortelpunt zit inderdaad in de buurt van een sinus, maar er zit nog een botwand tussen. Als er een open verbinding zou zijn, dan had je de 'snuitproef' niet doorstaan. Zo ver ik weet, kan een wortelpunt geen sinusitis veroorzaken. Sinusitis (holteontsteking, zware verkoudheid) kan wel de sensatie van kiespijn geven.
wo, 10/22/2014 - 11:15 Permalink