Kies opbouw en Kroon plaatsten

Author:
Boy150
Posted:
vr, 10/24/2014 - 09:52
Ik ben gister bij de tandarts geweest en hij heeft gister een opbouw gemaakt van me kies omdat die zo erg was afgebroken dat hiervoor een opbouw weer nodig was om vervolgens een kroon er op te zetten. De tandarts zei dat de tijd tussen de opbouw en de kroon dat er 6 maanden tussen moeten zitten omdat het eerst moet genezen. Ik heb wel een opbouw met stift gehad en in die zelfde kies heb ik ook een wortelkanaal behandeling ooit gehad.

Mijn vraag is of het normaal is dat er minimaal 6 maanden tussen moeten zitten na de opbouw voordat de tandarts aan de kroon kan beginnen? Want ik heb liever vandaag als morgen de kroon want ik wil geen risico lopen dat mijn kies afbreekt waardoor ik de kies kwijt ben.
vV

ik denk dat hij op zeker wil spelen dat de ontsteking niet terugkomt. Als hij goed is opgebouwd is dat geen probleem. Als hij breekt in de tussentijd moet je je afvragen of een kroon wel een goed idee was vanwege de verzwakking. Ik vind even geduld een goed idee eigenlijk. Sterker nog ik vind dat veel tandartsen juist te snel zijn met duur en irreversibel werk na een endo. Nog los van de discussie over kroonindicaties.
vr, 10/24/2014 - 19:03 Permalink