Eind augustus is, nadat ik weken ervoor er een stukje vanaf had gebeten mijn laatste diepgelegen verstandskies rechtsonder, gevuld. Het duurde nogal lang eer de tandarts door had dat er een klein stukje helemaal achteraan af was gegaan en in het tandvlees lag( deze pijn voelde ik bij elke beet) , hij zag het eerst helemaal niet. Maar hij wilde een ontsteking uitsluiten en maakte een foto. Op de foto was geen ontsteking te zien maar wel dat er helemaal aan het uiterste puntje achteraan een heel klein stukje af was. Hij heeft na flink boren dit stukje gevuld. na 3 weken deed dit nog best pijn en ben ik teruggegaan. Hij constateerde dat het tandvlees erom heen was opgezet en rood dus ik moest extra gaan schoonhouden. Nadien leek het vrij goed te gaan maar sinds 2 weken( dus 6 weken na het vullen) speelde de kies weer op, met name in de ochtend, alsof ik op zilverpapier had gebeten. Irritant dus en ik weer terug naar de tandarts. Hij zag niets aan de kies, het tandvlees zag er nu goed uit en ook tikken op het midden was niet pijnlijk. Totdat ik meldde of de kies wellicht door de vulling te hoog lag. Dat zou kunnen, werd getest met dat "blauwe papiertje" en ja, hoor, precies het pijnlijke kauwhoekje was te hoog. Hij heeft dit afgeschuurd wat erg pijn deed en nu zou het over moeten gaan maar dit zou wel 6 weken kunnen duren.
Vraag: waar moet ik op letten, ik ben natuurlijk bang voor een wortelpuntontsteking door al dit gedoe, echter eind augustus was er geen ontsteking zichtbaar. Ik word op moment niet wakker van de pijn, slik hooguit 2 paracetamol. Maar kan het echt allemaal 6 weken duren? En waar moet ik alert op zijn om en mogelijke ontsteking tijdig op te kunnen merken?
Vraag: waar moet ik op letten, ik ben natuurlijk bang voor een wortelpuntontsteking door al dit gedoe, echter eind augustus was er geen ontsteking zichtbaar. Ik word op moment niet wakker van de pijn, slik hooguit 2 paracetamol. Maar kan het echt allemaal 6 weken duren? En waar moet ik alert op zijn om en mogelijke ontsteking tijdig op te kunnen merken?
Re: Gevulde verstandskies doet nog pijn
Wat is de reden dat de verstandskies niet getrokken is? als ik het zo hoor was dat wellicht de makkelijker weg geweest.