Hallo,
Ik heb gisteren een wortelkanaalbehandeling gehad en ik heb een vraag over de napijn. Met pijnstillers is die nu wel te behappen, maar wat er overblijft is een drukkend, doffig gevoel, met name in m'n kaak. Het is nog het beste te vergelijken met iets tussen je tanden hebben zitten; maar dan heftiger. Het begon eigenlijk tijdens de behandeling al; het voelde alsof er iets in/tussen mn tand gepropt werd en met het uitwerken van de verdoving werd dat erger. Hoort dit gevoel erbij?
Ik heb gisteren een wortelkanaalbehandeling gehad en ik heb een vraag over de napijn. Met pijnstillers is die nu wel te behappen, maar wat er overblijft is een drukkend, doffig gevoel, met name in m'n kaak. Het is nog het beste te vergelijken met iets tussen je tanden hebben zitten; maar dan heftiger. Het begon eigenlijk tijdens de behandeling al; het voelde alsof er iets in/tussen mn tand gepropt werd en met het uitwerken van de verdoving werd dat erger. Hoort dit gevoel erbij?
Re: Napijn wortelkanaalbehandeling
Het is wel de bedoeling dat het met de dag minder wordt.
Geef het wat tijd.
Inmiddels ben ik 9 dagen verder en de napijn is grotendeels verdwenen. Wat blijft (en ik heb nog een noodvulling) is een irritant gevoel; met name alsof er iets tussen mijn tanden zit. Ik flos braaf en op de plaats waar de gevoeligheid zit bloed mijn tandvlees ook veel, maar het drukkende gevoel gaat er niet mee weg.
Is dit ook normaal? Kan dit komen door de chlooroplossing in de kies? De behandeling wordt pas in januari echt afgemaakt, dus ik vraag me af of ik met dit irritante gevoel moet doorlopen tot dan..