Botafbraak

Author:
A207boy
Posted:
zo, 11/16/2014 - 13:05
Hallo allemaal,

Heb een lange tijd last van botafbraak wat voor terugtrekkend tandvlees en 3 missende tanden heeft gezorgd.
Heb nog 2 kiezen die beetje bewegen en een tand die erg los zit.

Ik wil nu eraan werken om weer een mooi gebit te krijgen.
Maar wil geen kunstgebit.

Is het nog mogelijk om iets te doen aangezien de botafbraak al 3 bijna 4 tanden heeft laten uitvallen.
Lieneke

Als tanden al zo los zitten, is er vaak geen redden meer aan. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Misschien dat er nog enige tanden/kiezen gered kunnen worden door de parodontoloog middels chirurgie...Maar dan moet dat wel kunnen en zal je er perfecte mondhygiëne op na moeten houden. Het is ook niet goedkoop.
ma, 11/17/2014 - 08:52 Permalink
A207boy

Ik had een beugel gekregen voor 2jaar wat ik eigenlijk niet mocht krijgen wat uiteindelijk de botafbraak erger heeft gemaakt en ik voor lange tijd in het buitenland woonde met weinig inkomen.
Is het niet mogelijk de kies die een beetje los zit vast te maken aan de tanden ernaast en de rest met implantaten of bruggen te herstellen.
ma, 11/17/2014 - 11:41 Permalink
Lieneke

Soms worden er een autologe etsbrug gemaakt: Dan wordt bij de losse tand de wortel verwijderd en wordt de tand er weer tussen geplakt. De tand met wortel en al spalken is waarschijnlijk niet zo'n goede oplossing, omdat je daarmee de ontsteking niet verwijderd. Bruggen en implantaten horen niet in een mond met actieve parodontitis....dan komen die bruggen en implantaten er net zo weer uit gepust....
ma, 11/17/2014 - 12:22 Permalink