Hai,
Ik heb sinds 4 dagen een zeurende pijn aan de linkerkand van mn kaak.
Het begon als de pijn die ik ken van het doorkomen van mijn verstandskies (linksboven) en na een tijdje is dit
overgegaan in een zeurende pijn rond het achterste gedeelte van mijn boven- en onderkaak. (De verstandskies zit wel erg raar hoog, dus daar zal misschien ook iets niet goed zitten?)
Ook zit de pijn in mijn wang, bijvoorbeeld als ik drink en met mn mond een o-vorm maak, doet dit pijn!
Verder zit er bij mijn kin/kaak (dan onderste bot aan de rand van mijn gezicht?), precies onder de pijnlijke plek in mn mond, een drukplek die erg veel pijn doet als ik er op druk, zoals een grote blauwe plek.
Het gekke is, ín mn mond doet niks pijn, dus geen gevoelig tandvlees, of kiezen waar ik last van heb bij het kauwen, of
wanneer ik heet/koud drinken drink...
Alleen kauwen zelf doet pijn, of praten, of op mn zij liggen, of drinken. En dat is erg vervelend en vermoeiend.
Ik krijg er hoofdpijn van en nekpijn :(
Ik snap zelf dus niet zo goed wat er nou aan de hand is, aangezien er geen specifieke tand is die pijn doet.
Verder ben ik 1,5 week geleden erg verkouden geweest met koorts enzo
Mijn gezicht voelt aan de linkerkant ook een beetje als een bijholte ontsteking.
Ik zal morgen dan toch maar de tandarts even bellen, maak me namelijk toch een beetje zorgen!
Ik hoop dat hier iemand een idee heeft wat er aan de hand is, reacties worden gewaardeerd!
(Dit account is speciaal voor deze post aangemaakt)
Bedankt voor het lezen,
Anne-Marthe
Ik heb sinds 4 dagen een zeurende pijn aan de linkerkand van mn kaak.
Het begon als de pijn die ik ken van het doorkomen van mijn verstandskies (linksboven) en na een tijdje is dit
overgegaan in een zeurende pijn rond het achterste gedeelte van mijn boven- en onderkaak. (De verstandskies zit wel erg raar hoog, dus daar zal misschien ook iets niet goed zitten?)
Ook zit de pijn in mijn wang, bijvoorbeeld als ik drink en met mn mond een o-vorm maak, doet dit pijn!
Verder zit er bij mijn kin/kaak (dan onderste bot aan de rand van mijn gezicht?), precies onder de pijnlijke plek in mn mond, een drukplek die erg veel pijn doet als ik er op druk, zoals een grote blauwe plek.
Het gekke is, ín mn mond doet niks pijn, dus geen gevoelig tandvlees, of kiezen waar ik last van heb bij het kauwen, of
wanneer ik heet/koud drinken drink...
Alleen kauwen zelf doet pijn, of praten, of op mn zij liggen, of drinken. En dat is erg vervelend en vermoeiend.
Ik krijg er hoofdpijn van en nekpijn :(
Ik snap zelf dus niet zo goed wat er nou aan de hand is, aangezien er geen specifieke tand is die pijn doet.
Verder ben ik 1,5 week geleden erg verkouden geweest met koorts enzo
Mijn gezicht voelt aan de linkerkant ook een beetje als een bijholte ontsteking.
Ik zal morgen dan toch maar de tandarts even bellen, maak me namelijk toch een beetje zorgen!
Ik hoop dat hier iemand een idee heeft wat er aan de hand is, reacties worden gewaardeerd!
(Dit account is speciaal voor deze post aangemaakt)
Bedankt voor het lezen,
Anne-Marthe
Re: Pijnlijke kaak, maar geen tandpijn (?)
Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Ik ben gisterochtend naar de tandarts, die heeft foto's gemaakt en mij toen
met spoed naar de kaakchirurg verwezen om mijn linkerboven verstandskies te laten verwijderen!
Nouja, daar was ik best van geschrokken, moest helemaal alleen naar het ziekenhuis, maar gelukkig viel het
allemaal reuze mee!
Mijn verstandskies is eruit en ik kan nog niet helemaal zeggen of alle klachten weg zijn, want vanwege de pijnstillers
die ik nu slik, heb ik sowieso nergens meer echt last van :wink:
Maar hopelijk is het nu dus opgelost!
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik ben dus benieuwd naar het verloop
Ik heb na zaterdag geen pijnstillers meer geslikt en de pijnklachten zijn allemaal weg!
(behalve af en toe van het kies-trekken zelf)
Dus ik ben erg blij dat het toch aan mn verstandskies lag, want volgensmij is knarsen moeilijker op te lossen!
Helaas zei de tandarts wel dat de andere 3 verstandskiezen er ook uit moeten, maar
dat zien we later wel!
Groetjes! :D