Kronen: levensduur, vervangen, kwaliteit

Author:
mrwul
Posted:
ma, 11/24/2014 - 19:09
Ik heb enkele vragen m.b.t. kronen

Ergens heb ik gelezen dat een kroon toch zeker 10 jaar minimaal meegaat.

Hoe c.q. waaraan merk ik, dan wel de tandarts, dat deze na (wie weet misschien 15 jaar) vervangen moet worden?
Hoe beoordeelt de tandarts dat?

Hoe gaat dat vervangen in z'n werk (kroon van porselein/metaal)?
Wordt die losgewrikt, doorgeslepen of wat?
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar, als zo'n kroon ontzettend goed vastzit... staat de tandarts dan niet ineens met een kies in zi'n tang.. :D

Wordt je verdoofd?
(Ik neem aan dat de zenuw niet verdoofd is voordat de kroon geplaatst werd?)

Welke verschillen bestaan er ten aanzien van de kwaliteit?
Heb eens ergens gelezen over Procera volkeramische kroon in plaats van een conventionele kroon.
Goud als basis wordt sowieso nauwelijks vermeld.

thanks!
=
vV

zoekfunctie even gebruiken... nogal omvangrijke vraag en een nog meer omvangrijk antwoord wat daarop zou moeten volgen, en sorry in deze tijd van het jaar , en de nodige mensen met toch ietwat dringender vragen heeft dit niet echt mijn prioriteit. Komt zo ongeveer neer op schrijven van een standaardwerk voor vervangen van oud kroon en brugwerk....
Wellicht is de studie tandheelkunde iets voor je?
ma, 11/24/2014 - 19:30 Permalink
vV

ik geef geen sneer, is de bedoeling ook niet.
Ik stel 2 echt serieus bedoelde vragen.
De eerste is of de zoekfunctie gebruikt is. Daarmee is info op te halen waarmee denk ik het grootste deel van de vragen beantwoord is.
De tweede vraag komt voort uit het beeld wat je van jezelf schept van iemand met meer dan gemiddelde belangstelling voor een aantal zaken, zeker waar de vraag blijkbaar niet gesteld wordt omdat het een moment is dat het belangrijk is in behandeling.
wo, 11/26/2014 - 08:18 Permalink