Goedenavond
Ik zit te dubben en wil graag advies. Mijn voortanden zijn niet meer mooi en wil er iets aan doen. De laatste keer dat ik bij de TA was zei hij dat kronen betere optie zijn omdat facings vanwege knarsen stuk gaan waardoor ik altijd met een bescherming zou moeten slapen. Ikzelf wil liever facings eigenlijk, lijkt me natuurlijker en niet zoveel slijpwerk, maar ja ik vind het te duur als het snel stuk gaat, ik knars en klem inderdaad erg.
Wat is uw advies?
Ik zit te dubben en wil graag advies. Mijn voortanden zijn niet meer mooi en wil er iets aan doen. De laatste keer dat ik bij de TA was zei hij dat kronen betere optie zijn omdat facings vanwege knarsen stuk gaan waardoor ik altijd met een bescherming zou moeten slapen. Ikzelf wil liever facings eigenlijk, lijkt me natuurlijker en niet zoveel slijpwerk, maar ja ik vind het te duur als het snel stuk gaat, ik knars en klem inderdaad erg.
Wat is uw advies?
Re: Facings of kronen
Lijkt mij trouwens handig eerst dat knarsen te behandelen (zoekfunctie gebruiken) voor je fors geld uit gaat geven aan wat dan ook.
Mijn tandarts zegt dat eerst de facings of kronen erin moeten om dan iets te maken tegen het knarsen omdat hij de tanden iets wil veranderen en het bitje dan niet meer past. Maar de vraag was eigenlijk waar Uw voorkeur naar uit gaat omdat ik het idee heb dat kronen beetje ouderwets aan voorkant zijn en ik twijfel.
Met vr. Groet
Breukrisico is hetzelfde. Als dat als groot risico gezien wordt zou ik facings van composiet maken, ook heel erg mooi en bovendien makkelijke reparabel, porselein niet. breekt het moet ie over.
Kom er toch nog even op terug..... Mijn Tandarts heeft niet veel ervaring in composiet facings en zegt dat porcelein veel mooier is qua glans. Ik zou het dan bij andere TA kunnen doen. Is er iemand die ervaring heeft hiermee bij goede Tandarts omgeving Amsterdam ?