fortuin kwijt

Author:
gertjan87
Posted:
wo, 12/03/2014 - 17:57
goeie avond, het begon allemaal bij een telefoontje naar de tandarts
ik gaf aan last te hebben van me kiezen heb een afspraak gemaakt en er werd me verteld
dat ik 200 euro moest meenemen want dat KON het eventueel gaan kosten
natuurlijk schrok ik me kapot en vroeg HOEVEEL ? 200 euro... ok zo gezegt zo gedaan
200 euro mee genomen naar de tandarts kom daar aan ga in de stoel zitten verdovingen erin
wachten in wachtkamer eindelijk weer aan de beurt ik geef aan beetje last te hebben van onderkies en bovenkies
1 daarvan moest echt verwijderd worden andere kon worden gered maar was nutteloos
omdat hij geen functie meer zou hebben en het repareren nog duurder zou worden de arts vertelde me dat het samen 150 euro ging kosten dus heb hem gezegd ok doe maar dan
helaas ging dit niet al te gemakkelijk 1ste kies wel 2min eruit
andere kies veel geweld gebruikt het lukte maar niet hij bleef zitten ongv half uur in die stoel gezeten voordat ie er helemaal uit was
was namelijk in stukke getrokken en geboord na veel zuchten en steunen van de arts en van mij want heb alles gevoelt zolang dat ie bezig was zegt ie er zijn wat complicaties opgetreden er is een open verbinding ontstaan tussen uw mond en kaak holte
flink aantal hechtingen erin nog meer pijn uiteindelijk klaar ik moet afrekenen 212 euro er waren namelijk kosten bijkgekomen
omdat er problemen waren opgetreden mooi klote verhaal dus zou max 200 kosten artz verteld mij gaat je 150 kosten betaal 212 euro de anti biotica niet mee gerekend koste me ook weer 15 euro sta in apotheek blijkt die wond niet goed dichtgenaait te zijn weer terug dichtgemaakt en weer naar huis gelukkig vroegen ze hier niks extra's meer voor maarjh ben wel 227 euro lichter
terwijl ze me vertelde 200 max aan de telefoon en de arts 150 zei net voordat ik werd behandeld

kosten
x21 kaakoverzichtsfoto: $67,24
H11 trekken tand of kies: $42.03
H11 trekken tand of kies: $42.03
H44 Primaire antrumsluiting: $61.64

kunnen ze dit gwn maken ?? ik was serieus geneigd om te zeggen
ik betaal helemaal niks boven die 150 euro maarjh ben benieuwd wat jullie er van vinden
stelletje oplichters zou me niks verbazen als die alles expres kapot heeft getrokken
hij had er ook totaal geen moeite mee toen ik de lucht in schoot van de pijn de hele sessie lang
heb meerdere keren aangegeven dat het niet goed verdooft was en ik alles voelde
SwieberDeVos

Dat je iets gevoeld hebt tijdens het trekken van tanden/kiezen, is natuurlijk niet de bedoeling. Je kan druk voelen, of getrek aan je kaak, maar "pijn" hoort het niet te doen.

Wat de kosten betreft : je bent er van te voren over ingelicht en mijn inziens, door op de afspraak te komen, en de behandeling te ondergaan, heb je met deze te verwachten kosten ingestemd.
De codes die de tandarts heeft gebruikt zijn overigens volstrekt normaal (en wettelijk vastgesteld.)

Overigens vind ik je uitspraak over "oplichting en alles expres kapot trekken" redelijk kortzichtig. Een tandarts vind het echt niet leuk, als er iets afbreekt tijdens het trekken van een tand of kies..
wo, 12/03/2014 - 18:03 Permalink
gertjan87

ik heb niet in gestemd met dat bedrag zoals ik al aangaf werd mij verteld 150 euro
toen ik daar in de kamer zat en werd mij aan de telefoon wel verteld dat het rond de 200 kon gaan kosten
maar daar kon de tandarts meer over zeggen dus vandaar ben ik daar over begonnen
en 150 euro werd me toen PERSOONLIJK verteld daar heb ik idd mee in gestemd!!! niet met 212 euro wat volgens mij toch 1/4de meer is... niet ?

en idd ik heb alles gwn gevoelt ook tig x aangegeven met tranen in me ogen maarjh ik zoek wel andere tandarts
en kortzichtig of niet hij had er weinig moeite mee dat ik aan 't lijden was en nu nog steeds hele gehemelte kapot getrokken kan je zeggen dat ie het iig niet erg vond aangezien hij er niks van voelde
wo, 12/03/2014 - 21:01 Permalink
SwieberDeVos

en 150 euro werd me toen PERSOONLIJK verteld daar heb ik idd mee in gestemd!!! niet met 212 euro wat volgens mij toch 1/4de meer is... niet ?
(...)
en kortzichtig of niet hij had er weinig moeite mee dat ik aan 't lijden was en nu nog steeds hele gehemelte kapot getrokken kan je zeggen dat ie het iig niet erg vond aangezien hij er niks van voelde

Een tandarts zal niet juichen bij een antrumperforatie. Vloeken ook niet trouwens, want dat is niet professioneel.
hulde aan je tandarts dat hij/zij het zelf gehecht heeft, overigens.
die 200 euro heb je zelf meegenomen en dit wist je voor de afspraak..
Dit is een "het is heet een of het ander" geval ; je bent al boos om 15 euro voor antibiotica, terwijl die gezien het verhaal echt wel nodig blijkt zijn.
Ik snap niet zo goed wat je punt is wat je hier probeert te maken, om eerlijk te zijn.
wo, 12/03/2014 - 21:42 Permalink
vV

sorry, maar werk in de mond is echt iets anders dan naar de kwikfit gaan voor een andere band..
De afspraak is overigens gemaakt op basis van kostenopgave van 200, daar zit hij nauwelijks overheen.
Even ophouden om te proberen van jouw probleem het probleem van iemand anders te maken, want dat ben je aan het doen.
Waarschijnlijk zat er een forse ontsteking , reden waarom het lastiger te verdoven was.
Ik weet de voorgeschiedenis niet, maar mij komt voor dat dit gevolg is van achterstallig onderhoud, ook de schuld van de tandarts niet.
do, 12/04/2014 - 08:33 Permalink
Lieneke

Hoe komt het dat het zo ver is gekomen dat je kiespijn kreeg aan 2 kiezen? Wanneer ben je voor het laatst naar de tandarts geweest? Hoe is je zelfzorg?
Vast vragen waar je niet vrolijk van wordt, maar je hebt hierin ook je eigen verantwoordelijkheid.
Beste advies is wat ik je kan geven: Luister naar wat je tandarts heeft te vertellen over de gezondheid van het gebit en volg de adviezen op. Zo kan je niet voor nare verassingen komen te staan.
De tandarts heeft zelfs met je meegedacht: Repareren van die ene kies wat duurder.
vr, 12/05/2014 - 09:28 Permalink
gertjan87

mijn punt is, hij zegt dit en dit ga ik doen dat kost je 150 euro ga je akkoord? ik zeg ja en hij rekent 212 euro af
dan moet je van te voren geen prijs afspreken dat is wat mij frustreert
als ik dit had geweten had hij die kies mogen laten zitten
hij zei hij heeft geen functie meer als ik die andere kies eruit haal,
dat was de reden waarom ik zei haal die er dan ook maar uit en dat alles zou me 150 euro kosten

is precies hetzelfde als ik naar de slager ga en hij bied me 4 Runderworstjes een pond rundergehakt en riblap aan samen voor € 10,-
en ik zeg is goed en hij rekent 15 euro af

of als jij je auto naar garage brengt om je banden te vervangen voor 70 euro
en de auto dealer sloopt je velgen zet er nieuwe op of repareert ze en verwacht dat jij dat gaat betalen
za, 12/06/2014 - 14:14 Permalink
Lieneke

Je ontwijkt mijn vragen....er werd bovendien 200 euro gezegd.
Het is totaal niet precies hetzelfde. Als je op de operatietafel ligt en je een openhart operatie krijgt en er komt een complicatie. Dat is ongeveer hetzelfde. Moet de arts dan maar zeggen, oei, we hadden een bepaald bedrag afgesproken...laat maar doodbloeden dan. Had de tandarts de kies dan maar moeten laten zitten?
za, 12/06/2014 - 16:13 Permalink