help! radeloos.

Author:
nvschelt
Posted:
zo, 12/07/2014 - 14:56
Hallo!

Ik zit met een ernstig probleem, denk ik.. Afgelopen woensdag kreeg ik ontzettend veel pijn in mijn linker hoektand. Een kloppend en drukkend gevoel. Dit was met ibuprofen en wat afleiding wel te verdragen, alleen snachts geen oog dichtgedaan.. Gisteren werd ik snachts van de pijn wakker. Ik keek in de spiegel en schrok me dood. Mijn hele linkerkant van mijn gezicht is compleet opgezwollen.. Naast mijn neusvleugel zit een enorme harde plek, wel een centimeter of 5 groot.de bult is zo gigantisch hard en kan er ook met geen mogelijkheid aanzitten. De pijn in mijn tanden trok weg naarmate mijn gezicht opzwelde. Huisartsenpost gebeld om te zien of het daadwerkelijk te maken had met mijn gebit. Die schrok ook enorm en wist niet zo goed wat hij ermee moest. Niks mee opgeschoten..

Vannacht wel goed geslapen, maar gezicht word steeds dikker, marijke heelwegen is er niks bij..roekoe roekoe.. Mijn oog hangt nu helemaal scheef, ik kijk tegen mijn eigen dikke wang aan en mijn gezicht is nog dikker dan een ballon. De huisarts heeft me antibiotica gegeven maar daar merk ik niet veel van.. De pijn is zo goed als weg, maar de zwelling word alleen maar groter en dikker, ook lijkt het alsof de zwelling zich iets verplaatst naar boven.

Ben al bij de spoedtandarts geweest. Die wilde me niet behandelen omdat hij niet wist wat hij het beste kon doen en de kosten zouden veel te hoog liggen..

Iemand enig idee wat het is..? Ik ga morgenvroeg direct naar mijn eigen tandarts..
nvschelt

Ben vanochtend bij de tandarts geweest, blijkt een ontsteking in de wortelpunt te zijn van mijn linker snijtand.. Dat word een wortelkanaalbehandeling volgende week, de zwelling is nog zo extreem dat hij me niet eens kan verdoven. Vanochtend wakker geworden met een oog helemaal dicht en bijna verdwenen door de zwelling.. Haha. Moet het nu dus nog een week uitzitten.. Wel dubbele dosis pijnstillers en hopelijk gaat dat wel helpen...
ma, 12/08/2014 - 17:03 Permalink
nvschelt

Ik heb geen idee.. Dit zou voor mij de eerste wkb worden dus ik weet ook niet wat ik moet verwachten. Vind het zelf wel verschrikkelijk dat ik niks kan doen. Zit nu in de ziektewet met een gezicht van hier naar Tokyo, die vrijdag pas weer bij zou trekken. Merk alleen helaas nog geen verbetering.. :( heb wel gevraagd of hij er niet direct iets mee kan, maar krijg mijn mond dus niet ver genoeg open en de zwelling is zo hard.. De naald zou zowat afbreken ..
ma, 12/08/2014 - 18:44 Permalink
nvschelt

Onee... De rechterkant van mijn gezicht begint ook te zwellen.. Krijg kramp in mijn kaken en mijn oren schieten dicht, klieren zijn opgezet waardoor mijn keel geïrriteerd is.. Moet ik morgen weer langs de tandarts gaan??
di, 12/09/2014 - 00:01 Permalink
nvschelt

Vanochtend vroeg wakker geworden door een rare smaak in mn mond en misselijkheid. Bleek dat door de spanning op mijn lippen en tandvlees de boel losgeknapt is. Klein gaatje in t tandvlees zorgt ervoor dat er warm, donkerbruin dikke drab en gele vloeistof uitkomt. Dat lijkt mij gewoon de ontsteking.. Smakelijk.. Sorry. Het lucht wel verschrikkelijk op en de zwelling is zo extreem verminderd.. ik ben heel blij!!
di, 12/09/2014 - 11:12 Permalink
nvschelt

Ik had liever dat de tandarts de ontsteking weg kon halen dan dit, de hele dag boven de wasbak want tja.. Het is nou niet echt smakelijk natuurlijk. Maar zal voor nu niet klagen, de pijn is al stukken minder en heb over de gehele dag nogmaar 2 maal paracetamol genomen.. Hele vooruitgang met de afgelopen dagen
di, 12/09/2014 - 19:42 Permalink