Kiespijn? Of toch niet?

Author:
Salvation
Posted:
ma, 12/15/2014 - 23:43
Hallo iedereen,

na een aantal jaren van niet naar de tandarts gaan (voornamelijk angst) ben ik in oktober toch maar weer heengegaan omdat ik van de pijn af wilde en vooral weer lekker in m'n vel wilde zitten. Zoals ik al had verwacht moest er redelijk wat gebeuren. Nu is het meeste al gedaan, maar ik zit nog met één ding....

Afgelopen vrijdag ben ik voor het laatst bij mijn eigen tandarts geweest en die heeft twee gaatjes rechtsboven gemaakt. Hier had ik ook erg veel last van, maar op het moment van behandelen niet meer. Nadat de verdoving begon uit te werken begon de pijn echter weer terug te komen. Op dat moment tot zaterdagavond was het echter nog dragelijk. Zondagochtend ging het niet meer en heb ik voor de tweede keer in korte tijd de weekenddienst opgebeld. Hier kon ik (gelukkig) direct terecht en hij heeft me dan ook behandeld (er zaten nog twee gaatjes, die bij mijn volgende afspraak gemaakt zouden worden).

Ik dacht nu van de pijn af te zijn, maar het tegendeel bleek waar. Plus, ik had er nu een dikke blaar bij aan de binnenkant van mijn wang. Vandaag dus maar weer mijn eigen tandarts gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze kwam ermee dat ze eerst een antibiotica kuur wilde doen (amoxicilline Mylan 500 mg), omdat de vulling die ze vrijdag had gezet erg diep was en tegen de zenuw aan.

De pijn die ik voel kan ik het beste omschrijven als een drukkend, stekend gevoel rechtsboven. Het probleem is dat ik niet precies kan zeggen welke tand het is. Ik heb al m'n verstand nog, drie hiervan gaan er in februari uit (waaronder die rechtsboven).

Mijn vraag is: Zou de pijn door de vulling kunnen komen, hoort dit normaal met een antibiotica kuur over te gaan of is het toch iets anders waar ik niet aan heb gedacht. Het enige wat tot nu toe een beetje verlichting geeft is ademen door mijn mond of iets kouds eten of drinken. Maar om dit vol te houden tot mijn volgende afspraak (16 januari) zie ik ook niet echt zitten en om telkens de weekenddienst op te bellen ook niet, dus graag hulp gevraagd.

Alvast bedankt :D
vV

hier AB is de grootste onzin...werkt niet, kan niet werken en dat weet de tandarts als het goed is ook. Zonder foto verder weinig zinnigs over te zeggen maar ik vermoed dat het meer een gat dan een gaatje was, waar nu om de kies te behouden een wortelkanaalbehandeling gedaan moet worden. Nu, en niet pas half januari...
gezien de reactie op koud, juist pijnverlichting, is dit gewoon een forse pulpitis. De tandarts zal vandaag de endo moeten starten.
Niet af laten schepen.
di, 12/16/2014 - 09:46 Permalink
Salvation

Verrek, die zag ik niet aankomen.

Op het moment ben ik net aan het proberen weer wat vast voedsel in me te krijgen, ook vanwege de antibiotica (doodnormaal beschuit). Op het moment van een stuk afbijten en kauwen, doet me die kant ook gigantisch pijn (net alsof je er een stuk baksteen tussen legt en hierop bijt). Kan dit niet gewoon komen door een te hoge vulling?

Ook omdat deze kies niet reageert op de testjes bij de tandarts.... Dit heeft die enkele weken geleden wel gedaan, toen is het gewoon geboord en gevuld en daarna ook geen last meer van gehad.... Tot aan afgelopen vrijdag dan
di, 12/16/2014 - 11:41 Permalink
Salvation

Oke... Morgen bel ik direct de tandarts, maar om even verder te denken.... Stel hij is niet meer te redden en moet getrokken worden, wat kan ik het beste toen tegen het gekraak wat je hoort? Ook omdat ik naar de kaakchirurg moet zou ik dit graag willen weten.
di, 12/16/2014 - 20:15 Permalink