gedeeltelijk klikgebit?

Author:
Hilma78
Posted:
di, 12/16/2014 - 11:49
Goedemorgen,

Ik heb (waarschijnlijk door mijn MS) erg versleten tanden en kiezen doordat ik 's nachts enorm klem met mijn kaken. Nu heb ik in de onderkaak al jaren een brug en 2 kronen omdat ik veel te weinig tanden en kiezen heb van mezelf.
Maar 3 kiezen en 2 voortanden onder zijn dus erg versleten. Dit is niet leuk meer, maar kan de kosten van kronen of implantaten niet zelf betalen.
Zou het ook mogelijk zijn om deze tanden en kiezen te vervangen door een gedeeltelijk klikgebit? En zo ja, hoe zit dat met de vergoeding bij de zorgverzekeraar?
Alvast bedankt!
vV

ingewikkeld probleem, ook met de ziekte erbij. Als de tandarts er niet uitkomt kan je verwezen worden naar een CBT. Wellicht zijn e mogelijkheden voor vergoeding uit de regeling bijzondere tandheelkunde, maar daar is uitgebreid onderzoek en visie van iemand die verstand van zaken op dat gebied heeft nodig.
di, 12/16/2014 - 12:46 Permalink
Hilma78

Heb toendertijd ook een regeling via bijzondere tandheelkunde gekregen. Na vele jaren met een beugel 6 implantaten 1 brug met 3 kiezen en 2 kronen op eigen kiezen gekregen. Al met al een mooie, splinternieuwe auto volgens de kaakchirurg :lol:
En daarom vind ik het ook zo zonde omdat mijn eigen tanden dan zo slijten! Een klikgebit is voor een iemand van 36 niet echt een eerste keus natuurlijk...
Maar goed, zal het eens aan m'n tandarts voorleggen.
di, 12/16/2014 - 14:58 Permalink
vV

heb je geen splint gekregen voor s nachts dan? overigens kan bij ernstige slijtage dit best onder de regeling bijzondere tandheelkunde vallen, en kan vaak gewoon met composiet opgebouwd worden. Wel een splint aanmeten EN dragen..
di, 12/16/2014 - 15:37 Permalink
challpagal

Als de tandarts er niet uitkomt kan je verwezen worden naar een CBT. Wellicht zijn e mogelijkheden voor vergoeding uit de regeling bijzondere tandheelkunde, maar daar is uitgebreid onderzoek en visie van iemand die verstand van zaken op dat gebied heeft nodig.???
vr, 01/30/2015 - 10:43 Permalink