Kleefpasta op tanden

Author:
Jojo2000
Posted:
do, 12/18/2014 - 02:25
Hoi,

Ik knars veel met mijn tanden 's nachts en om ze te beschermen heb ik een bitje. Met mijn tong maak ik dat onbewust los en ik kwam op het idee om kleefpasta te gebruiken om dat tegen te gaan. Nou vraag ik me dus af of die kleefpasta schadelijk is voor je tanden of niet.

Alvast bedankt voor het antwoord!
Jojo2000

Ja, dat is ook de beste optie, maar ik ben een student en kan niet genoeg geld meer opbrengen om nog een keer een bitje te laten maken. De vorige keer paste het bitje niet goed om mijn kiezen en gingen ze pijn doen, nu heb ik een bitje dat wat zachter is, maar kan ik het er dus met mijn tong uit schuiven. Ik heb echt, echt geen geld voor een bitje, maar ik wil mijn tanden niet kapot knarsen, dus ik wil graag een andere oplossing zoeken, vandaar.
do, 12/18/2014 - 23:23 Permalink
Jojo2000

Dan moet ik maar hopen dat ik voorlopig mijn tanden niet al te erg beschadig door het tandenknarsen, denk ik... Ik heb echt geen geld om weer een bitje te maken en dan ook nog eens het risico te lopen dat het weer niet goed zit, of na een week niet meer goed zit. Bedankt voor het antwoord.
vr, 12/19/2014 - 18:42 Permalink
vV

Een zachte splint is niet goed, moet echt een harde zijn. Als alleen een dunne binnenlaag zacht is maar de buitenkant wel hard, en de splint dus niet vervormbaar is is er niets aan de hand.
Is de splint wel door een tandarts gemaakt?
vr, 12/19/2014 - 19:20 Permalink