Soms pijn weken na verstandskies extractie

Author:
chaoscontrol
Posted:
vr, 12/12/2014 - 15:09
Beste,

Ten eerste heel erg bedankt voor uw inzet op dit forum. Ik ben 3 weken geleden (19 nov) geopereerd aan mijn verstandskiezen en zijn ze er alle 4 onder algehele verdoving uitgehaald. Ik heb toentertijd de nodige informatie van deze site kunnen halen waardoor ik er een stuk geruster tegenaan ging. :)

We zijn nu 3 en halve week verder en de pijn is zo goed als weg. Het blijft vervelend als er voedsel in de gaten onder komt maar boven is het al goed dicht (en is er zelfs nauwelijks een gat te voelen!). Ik kan na het eten makkelijk spoelen met water wat de resten uit de gaten haalt, ook het tandenpoetsen is geen probleem. Toch heb ik een aantal keer per dag pijn. Het komt uit het niks en begint een van de wonden zeer te doen. Vaak is het linksonder maar soms ook rechts onder of boven (eigenlijk zelden links boven). Het doet best zeer maar het houdt altijd maar even aan. Ik pak dan maar een paracetamol om de pijn te verlichten maar voor dat deze kan werken is het meestal alweer weg. het kan ook goed een uur of 2 later door de paracetamol heen weer even langskomen. Het is echter maar telkens een aantal minuten (kwartiertje tot half uurtje).

Ik kan geen verband vinden met dat dit na het eten zou zijn want soms is het ook als ik sochtends bijvoorbeeld alleen nog maar wat gedronken heb. Ik snap dat alles beurs is en zal moeten genezen maar toch vroeg ik mij af of ik mij zorgen moet maken. Dat het zeer doet na het eten van een te hard stokbrood weet ik ondertussen wel (learned that the hard way) maar soms lijkt het dus uit het niks te komen! Ook is dit nu al een aantal dagen zo en lijkt het niet beter (of slechter) te worden.

De pijn is het beste te vergelijken met net na de extractie alleen dan veel minder heftig maar toch nog erg oncomfortabel. Het voelt verder niet dik of warm. Fantoompijn? Of hebben ze de halve wortels laten zitten? :P

Alvast heel erg bedankt!

(PS: Om een idee te geven; ik begon met deze post te typen door de pijn. Die is nu alweer verdwenen.)
chaoscontrol

10 dagen verder, nog steeds af en toe last maar veel minder dan toen wanneer ik dit topic opende en ook de pijn is veel minder. Wel is het gat links onder nog steeds erg gevoelig waar de rest dus alleen nog maar heel af en toe een beetje zeurt. Ik heb ook het gevoel dat dit gat veel groter is dan de rest (welke al goed dicht zijn voor mijn gevoel) en ook koud blijft erg gevoelig links onder. Ik kan in ieder geval normaal leven en op de zeurpijn na af en toe is het denk ik een goed herstel. Hoop alleen dat links onder ook een beetje dichter wil, het is nu al een maand geleden!

Geen pijn meer dus, af en toe een zeur, voornamelijk na het eten. Pak enkel nog 1 paracetamol wanneer het zeurende vervelend wordt (wanneer ik ook moe ben e.d.).
ma, 12/22/2014 - 16:49 Permalink