beste tandartsen,
Ik bezoek elke 3 maanden een mondhygienist ivm dat ik graag mijn tanden netjes verzorgd zie. Verder ook nog geen gaatjes en hou alles netjes goed bij. Poets 2x daags en stoker 2x daags en gebruik elke dag een tongschraper.
Nu is het zo dat ik sinds een half jaar ( vanaf ik mijn tanden professioneel heb laten bleken) telkens enkele weken na het polijsten bij de mondhygienist bruine aanslag krijg tussen mijn tanden, maar vooral bij mijn ondertanden aan de voorzijde ( lijken wel haarscheurtjes/groefjes)
Een beetje te vergelijken met de foto's in dit artikel:
http://journal.drfaulken.com/crest-pro-health-multi-protection-alcohol-…
Volgens deze meneer komt het door ''stannous fluoride'', maar ik gebruik geen producten waar dit in zit ( poets met de rode sensodyne), drink geen koffie, en drink enkel muntthee of groene thee ( bijna doorzichtig van kleur).
Kan het kwaad als ik mijn tanden elke 3 maanden laat polijsten? Want ik vind die aanslag geen gezicht... het lijkt wel of het zich ergens in ophoopt terwijl ik dus netjes 2x daags poets en stoker.
Zo zien mijn tanden eruit vlak na het polijsten:
[attachment=0]Schermafbeelding 2014-12-22 om 12.57.00.png[/attachment]
Groetjes Daantje
Ik bezoek elke 3 maanden een mondhygienist ivm dat ik graag mijn tanden netjes verzorgd zie. Verder ook nog geen gaatjes en hou alles netjes goed bij. Poets 2x daags en stoker 2x daags en gebruik elke dag een tongschraper.
Nu is het zo dat ik sinds een half jaar ( vanaf ik mijn tanden professioneel heb laten bleken) telkens enkele weken na het polijsten bij de mondhygienist bruine aanslag krijg tussen mijn tanden, maar vooral bij mijn ondertanden aan de voorzijde ( lijken wel haarscheurtjes/groefjes)
Een beetje te vergelijken met de foto's in dit artikel:
http://journal.drfaulken.com/crest-pro-health-multi-protection-alcohol-…
Volgens deze meneer komt het door ''stannous fluoride'', maar ik gebruik geen producten waar dit in zit ( poets met de rode sensodyne), drink geen koffie, en drink enkel muntthee of groene thee ( bijna doorzichtig van kleur).
Kan het kwaad als ik mijn tanden elke 3 maanden laat polijsten? Want ik vind die aanslag geen gezicht... het lijkt wel of het zich ergens in ophoopt terwijl ik dus netjes 2x daags poets en stoker.
Zo zien mijn tanden eruit vlak na het polijsten:
[attachment=0]Schermafbeelding 2014-12-22 om 12.57.00.png[/attachment]
Groetjes Daantje
Re: Hoevaak polijsten?
Ik laat ze nu eens per 3 maanden schoonmaken en dus ook polijsten. Kan dit dan geen kwaad voor het glazuur? Dat ik dadelijk op een gegeven moment tanderosie ga krijgen van het tevaak polijsten?
De mondhygieniste had het over een soort barstjes in het glazuur (streepjes) waar de aanslag zich dan aan hecht, maar is dit dus vanwege beschadigingen in het glazuur?
Eerder nooit die bruine streepjes gehad, pas nadat ik mijn tanden heb laten bleken begin dit jaar.. Misschien is het glazuur daardoor poreuzer geworden? Op mijn ondertanden lijken het vaak net bruine haarscheurtjes/streepjes.
Ja dat is helaas nu te laat, vanmorgen laten polijsten :(
Maar het ziet er echt uit als bruine "ribbeltjes" op de voorzijde van de ondertanden. Alsof zich kleur heeft opgehoopt in die ribbels.. Maar het valt er wel zo af te halen met polijstmiddel of krabbend met een sonde.
Zal als het binnenkort terugkomt zeker een foto bijvoegen, maar het is een beetje vergelijkbaar met de foto uit bovenstaand artikel ( de kleur dan). En het doet zich dus echt in de tandribbels voor en soms op de overgang tussen sommige tanden.
@ Lieneke: dankje voor de info, heel erg fijn dat iedereen zo meedenkt :)