Hardnekkige tandvlees ontsteking

Author:
gerry123
Posted:
di, 12/23/2014 - 11:26
Hallo, ik heb al 2 maand last van erg pijnlijk tandvlees tussen 2 kiezen.
Omdat de kiezen daar erg ver van elkaar afstaan is het al jaren gevoelig.
De tandarts heeft 2 jaar geleden een overstekende kroon geplaatst die het tandvlees beschermd tegen voedsel druk.
Maar nu heb ik al 4 maand een knagend pijnlijk gevoel met af en toe steekjes die diep in de kaak lijken te zitten, het begon met het gevoel of er constant iets op het tandvlees drukt.
De tandarts kan niets vinden, ook niet op (3D) foto's, de mondhygieniste heeft het bekeken en concludeerde een ontsteking en heeft mij eerst een maand laten spoelen met Corsodyl en daarna een maand laten ragen met Curasept.
Het help echter niets, ragen blijft pijnlijk en het bloedt af en toe bij het ragen, maar aan het tandvlees is niets vreemds te zien.
Spoelen met zout water en een druppel kruidnagel olie laat de pijn direct voor een uurtje verdwijnen, maar daarna knaagt/steekt het weer.
Ik gebruik een monddouche, als ik op het tandvlees tussen die 2 kiezen richt is dat soms ook erg pijnlijk.

Wat kan ik nog meer (laten) doen?
gerry123

Ze heeft de pockets bekeken en het tandvlees daarbij wat opzij geduwd, het was licht ontstoken zei ze.
Ze heeft ook even flink geragd en dat was zeer pijnlijk.

Als ik met flosdraad gewoon op het tandvlees druk is het al pijnlijk en ook alleen op dat plekje tussen die 2 kiezen.
wo, 12/24/2014 - 12:09 Permalink