In oktober nummer 37 laten trekken .. sinds dag 1 gedonder met nummer 36,pijn klachten bij kauwen,maar juist geen pijn bij warm/koud of tikken of flossen. Vorig jaar nog een nieuwe vulling laten plaatsen,nooit geen problemen mee gehad die ene jaar,maar zou het kunnen dat nu die vulling wel te hoog is,doordat die 37 eruit is gegaan ? Of toch dat knarsen .. maar die therapeut raad juist bitjes etc af ..
Re: Vulling te hoog ?
Als ik op die lege plek druk (waar ooit 37 heeft gezeten) krijg ik pijn .. iemand enig idee wat dat is .. verleden van WKB en Apex
Persoonlijk vind ik (hyper) mobiele gewrichten geen contra-indicatie voor een splint.
Wel even kort: overbelasting van een kies door knarsen geeft globaal dezelfde klachten als een ontstoken zenuw. Reden ook waarom de echte oorzaak vaak gemist wordt, en wortelkanaalbehandelingen dan wel ook mislukken (lijken te mislukken). oorzaak ligt elders...
Een ontsteking kan niet overslaan, en met knarsen als mogelijke oorzaak was dat wellicht ook oorzaak van falen van de 37.
Je moet echt heel snel een splint nemen ter bescherming.
wast vergoeding betreft , weet ik niet , hangt van verzekering af. Als eigen risico ook aan andere zaken gebruikt wordt zou ik een machtiging aanvragen onder de regeling bijzondere tandheelkunde.