Muffe geur na implantaat

Author:
Noor1995
Posted:
wo, 12/31/2014 - 00:25
Beste,

Mijn zus loopt sinds een aantal jaar bij een implantoloog. Ze heeft nu sinds een aantal weken een echte implantaat in een van haar voortanden na een lang, vervelend proces.
Het valt mij en mijn familieleden op dat er de geur uit haar mond vaak wat muf ruikt. Het stinkt niet, zoals een stinkende adem, maar is ook niet erg aangenaam, een beetje zuur en muffig. Deze geur was er echter ook al voor de echte implantaat, toen er ook al een soort vervangende tand in zat. Eerst moest er namelijk weer een stuk van haar kaakbot aangroeien voordat de echte implantaat geplaatst kon worden.

Mijn vraag is of er iets te doen is aan deze muffe geur, zodat wij dit haar op een subtiele wijze kunnen vertellen en advies kunnen geven, zonder dat ze zich erg gekwetst voelt of niet goed weet wat ze hiermee moet. Het ligt namelijk nog al gevoelig, omdat het een vervelend ongeluk was waarbij ze haar tand verloor en dat natuurlijk in de pubertijd veel onzekerheid met zich meebrengt.

Groetjes!
Lieneke

Als 6 weken geleden de bovenstructuur op het implantaat is geplaatst, moet er een controle plaatsvinden. Hierbij moet er een 0-meting worden gedaan. Heel belangrijk! Dan kan meteen gekeken worden of alles okay is en (zo nodig) de instructie voor het schoonhouden bijstellen. Het is belangrijk dat je zus naar een goede mondhygiënist gaat.
wo, 12/31/2014 - 14:20 Permalink