type implantaat

Author:
edreeb
Posted:
do, 01/08/2015 - 11:28
Een jaar of 15 is er een implantaat in mijn bovenkaak geplaatst. Na een botsing zit dat wat los. Nu heeft de behandelaar informatie nodig over het gebruikte implantaat, Type, diameter etc. Ik heb het ziekenhuis gebeld, daar werd me uitgelegd dat desinformatie,maximaal 10 jaar bewaard wordt. Toch vraag ik me af of er een manier is om uit te vinden welke implantaten etc in die periode gebruikt werden. Iemand een idee, hoe of waar ik meer informatie kan vinden.
edreeb

Uiteindelijk heb ik het bij de tandarts terug gevonden die mij destijds behandeld. (4 tandartsen gleden) Ik ging er even vanuit dat mijn dossier steeds volledig werd doorgestuurd. Foto's bleken niet voldoende om het exacte type en diameter van het implantaat te achterhalen. Maar goed.. het is gelukt dus. Ook heel blij met deze vroegere tandarts dat zij deze gegevens wel langer dan 10 jaar heeft bewaard.
do, 01/08/2015 - 13:37 Permalink
vV

ik weet niet hoe het gegaan is bij de overstap telkens, maar u dient zelf te regelen met de oude tandarts dat deze het doorstuurt naar de nieuwe tandarts. Dat terzijde. Daarnaast is de bewaarplicht al weer even 15 jaar.
do, 01/08/2015 - 14:04 Permalink