Welke ingreep?

Author:
Posted:
zo, 01/11/2015 - 18:49
Ik ben niet tevreden met mijn vier voortanden boven. De twee middelste staan te veel naar achteren, de twee aan de zijkant een beetje naar voren. Nu heb ik facings erop laten zetten maar dat heeft niet echt geholpen want de twee middelste wijzen nog steeds naar achter.

Nu is mijn vraag: wat voor ingreep is het beste om ze alle vier recht te krijgen? Implantaten? Brug? Een beugel is helaas geen optie meer omdat ik facings heb en mijn tanden geslepen zijn...
vV

Weldegelijk een beugel. Dan is het het beste om de facings af te slijpen tot de oorspronkelijke positie weer duideijk is, dan de stand corrigeren, en dan de facings vervangen. Is helaas niet anders maar geeft op lange termijn en het beste blijvende resultaat en en ik denk alles bij elkaar de minste kosten.

Is weer typisch zon geval waar te snel en met de verkeerde argumenten voor facings gekozen is, tandarts had dit mi moeten weigeren om te doen. Als er goede voorlichting was gegeven was toen het advies al ortho moeten zijn.
zo, 01/11/2015 - 20:44 Permalink

Bedankt voor de reactie.

Mijn tandarts raadde een beugel af want hij vond mijn scheve tand "gaaf" en zei dat als ik een beugel wilde een paar kiezen eruit moest trekken.

Maar zijn mijn echte tanden onder de facings nu niet beschadigd dan? Want de tandarts heeft ze wel flink geslepen voor ze de facings erop zette.
zo, 01/11/2015 - 21:21 Permalink
Ortholimburg

Ik denk dat het in de eerste plaats aan de orthodontist is om te bepalen of er tanden moeten getrokken worden of niet, dus dat kan pas na een bezoek aan de ortho.
Als je tanden beslepen zijn, ,ja dan is dat zo en de klok terugdraaien gaat niet, dat is dan het gevolg van een weinig doordachte behandeling, maar dat sluit niet uit dat orthodontie nog altijd mogelijk is.
ma, 01/12/2015 - 23:26 Permalink

Dank voor u antwoord.

Dus het beste wat ik kan doen is: naar de ortho gaan, zeggen dat ik facings heb maar niet tevreden ben en rechtere tanden wil. En dat zien wat we er aan kunnen doen, toch?
di, 01/13/2015 - 00:00 Permalink