Beste mensen,
Ik ben 17 jaar en ik heb sinds kort teruggetrokken tandvlees, en daardoor scheve tanden. Aangezien ik nog jong ben en heel veel lach wil ik graag allebei de problemen oplossen, maar wat is slimmer om eerst te doen? Een beugel of een flap operatie? Want een beugel kan het teruggetrokken tandvlees toch erger maken? Maar n beugel na n flap operatie kan het tandvlees toch weer terug laten trekken?
Alvast bedankt!
Ik ben 17 jaar en ik heb sinds kort teruggetrokken tandvlees, en daardoor scheve tanden. Aangezien ik nog jong ben en heel veel lach wil ik graag allebei de problemen oplossen, maar wat is slimmer om eerst te doen? Een beugel of een flap operatie? Want een beugel kan het teruggetrokken tandvlees toch erger maken? Maar n beugel na n flap operatie kan het tandvlees toch weer terug laten trekken?
Alvast bedankt!
Re: Wat zou ik eerst moeten doen? Beugel of flapoperatie
Ik denk dat je best eerst een orthodontist raadpleegt voor een gedegen en onderbouwd advies.
Dat heb ik geobserveerd bij mezelf, mijn tanden waren recht voordat het tandvlees terugtrok, en toen het tandvlees terugtrok stonden ze ook nog recht, en maar weken laten stonden ze gedraaid. Verder heb ik het inderdaad gegoogled ja, omdat een beugel soms een oorzaak is voor terugtrekkend tandvlees.
Bedankt voor uw reacties.
Het draaien kan misschien door mijn verstandskies komen, die er ook rond deze tijd bij is gekomen, maar het zijn wel precies de tanden waarbij het tandvlees is teruggetrokken.. Het tandvlees komt (volgens mijn tandarts) door te hard poetsen.
Doet een orthodontische behandeling het tandvlees trouwens ook niet terugtrekken als het een transplantaat is?