Zo'n anderhalve maand geleden is bij mij het eerste deel van een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd door de noodtandarts. Ik was erg opgelucht toen deze achter de rug was, tot de verdoving uitgewerkt was. De volgende ochtend gelijk terug naar de noodtandarts en die constateerde een flinke ontsteking aan mijn kaak. Kreeg een amoxilline kuur en pijnstillers mee. Nog 3 dagen helse pijn gehad maar daarna nam de ontsteking af.
Nu, een maand later weer helse pijnen en weer een ontsteking van de kaak. Noodvulling erafgehaald en kies gespoeld, weer noodvulling erop en amoxilline gekregen en moet het uit zien te houden met paracetamol.
Ik weet van ellende niet meer wat ik kan doen tegen de pijn, hebben jullie tips? En is het normaal dat mijn kaak 2x gaat ontsteken? Het afmaken van de behandeling staat over 2 weken gepland.
Nu, een maand later weer helse pijnen en weer een ontsteking van de kaak. Noodvulling erafgehaald en kies gespoeld, weer noodvulling erop en amoxilline gekregen en moet het uit zien te houden met paracetamol.
Ik weet van ellende niet meer wat ik kan doen tegen de pijn, hebben jullie tips? En is het normaal dat mijn kaak 2x gaat ontsteken? Het afmaken van de behandeling staat over 2 weken gepland.
Re: Ontstekingen na wortelkanaalbehandeling
Nog nooit eerder infecties gehad. Dit is de eerste ervaring met antibiotica in mijn leven.
Pijn is inmiddels wat afgenomen, ik neem wel erg veel ibuprofen en paracetamol. Heb wel een vreemd gevoel in mijn bovenkaak, kan het vergelijken zoals hoe een kaak voelt na een verdoving van de tandarts.