Pijn tussen twee kiezen

Author:
raymondt
Posted:
ma, 01/19/2015 - 16:25
Al enige tijd heb ik last van pijn bij het kauwen. Het is lastig om de exacte plek aan te wijzen, maar ik heb het vermoeden dat de pijn is ontstaan na een vulling aan de zijkant van een kies. Het lijkt of de pijn plaats vindt tussen deze kies en die ernaast. Sinds de vulling een jaar geleden bloedt soms dit tandvlees ook. Kan het komen door een verkeerde vulling? (verkeerde vorm misschien, die snijdt in het tandvlees? ). Laatst bij mijn nieuwe tandarts geweest, maar die kon ook niet meteen zien wat er aan de hand was met de bijttest. Hij heeft wel een vulling vervangen (niet degene die laatst gevuld is maar die er naast), maar dit mocht ook niet baten.

Ik heb de pijnscheuten eigenlijk alleen met het kauwen op harde dingen en het moet precies een bepaalde plek raken. Ik heb geen last bij warm of koud. Als iemand een idee heeft dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt
raymondt

ja das misschien een goed idee, danku.

ik heb wel het idee dat de vulling in zijkant van de kies ernaast wat vreemd is. De tandarts vond het ook een rare vorm hebben. Kan dat van invloed zijn op de kies ernaast of het tandvlees tussen de kiezen?
di, 01/20/2015 - 13:20 Permalink
raymondt

Zelf even getest met bijten om te precies de plek te vinden. Het gaat toch om de kies waar al jarenlang een vulling in zat. Nooit problemen mee gehad totdat vorig jaar het ineens pijn deed met harde dingen eten. de pijn voel ik alleen als ik een bepaald plekje in de hoek raak. De pijn is ook erger geworden in een jaar tijd. De vulling is nu vervangen door een nieuwe, maar ik merk geen verschil.

Ik ben een beetje huiverig voor een WKB, omdat ik jarenlang geen last heb gehad van die diepe vulling. Zou het een moeilijk zichtbare scheur ofzo kunnen zijn?
wo, 01/21/2015 - 10:33 Permalink
raymondt

danku voor de reactie!. Mocht het een breuk zijn, en deze is lastig te zien, heeft een WKB dan wel zin? En hoe kunnen ze zo'n breuk waarnemen?

het opvallende is dat de pijn bij het kauwen alleen plaats vindt als ik een specifiek deel van de kies raak. warmte en kou geven geen ernstige pijn ( wat ik bij een eerdere ontsteking wel had)
wo, 01/21/2015 - 13:18 Permalink