Sinds een aantal maanden heb ik een soort van spleet tussen twee tanden aan de onderkant. Een soort ruimte. Betekent dat dat ik Parodontitis heb?? Moet ik er verder iets mee? Zal het zich uitbreiden naar de andere tanden?
Als het parodontitis is, moet je daar zeker iets mee.
OF het parodontitis is, kan op grond van jouw informatie hier niet gezegd worden.
Naar de tandarts dus, die kan je alles vertellen.
Dat kan.
Maar zonder het gezien te hebben, kan niemand op dit forum er eigenlijk iets over zeggen.
Gewoon even laten zien aan je tandarts, dan weet je meteen wat er aan de hand is.
Dat bij controle aangeven of zou het nodig zijn een aparte afspraak te maken? Ik stel het tandartsbezoek steeds uit.
Zie er erg tegenop. Ik heb nl boulimia en ben bang daar negatieve opmerkingen over te krijgen..
Ik begrijp het.
Ik zou een afspraak maken voor controle. Je hoort dan vanzelf wat de oorzaak is van de ruimte tussen je tanden, en wat er eventueel voor vervolgafspraak nodig is.
Weet je tandarts van de boulimia? (Ik vermoed van niet, aangezien je bang bent voor negatieve opmerkingen.)
Heeft hij weleens opgemerkt dat je last hebt van tanderosie?
Bedankt voor je reactie. Nee, hij weet dat niet. Ik heb al wel 9 jaar een eetstoornis maar pas de laatste anderhalf jaar boulimia.. Daardoor is m'n gebit zichtbaar achteruit gegaan. Hij heeft nog nooit opmerkingen over tanderosie gemaakt, ook niet tijdens de laatste keer, toen ik vol angst en beven in die stoel zat..
Dan zijn de afgelopen negen jaar niet makkelijk voor je geweest....
Heb je wel hulp, voor de eetstoornis?
Maak maar een afspraak voor controle.
Ik begrijp dat dat lastig voor je is hoor, maar laat de angst voor eventuele opmerkingen je niet tegenhouden.
Ik zou je zelfs willen aanraden je tandarts te vertellen over de eetstoornis. Het is niet iets om je voor te schamen.
Maar dat voelt voor jou anders, dat weet ik ook hoor.
Re: Ruimte tussen tanden
OF het parodontitis is, kan op grond van jouw informatie hier niet gezegd worden.
Naar de tandarts dus, die kan je alles vertellen.
Maar zonder het gezien te hebben, kan niemand op dit forum er eigenlijk iets over zeggen.
Gewoon even laten zien aan je tandarts, dan weet je meteen wat er aan de hand is.
Zie er erg tegenop. Ik heb nl boulimia en ben bang daar negatieve opmerkingen over te krijgen..
Ik zou een afspraak maken voor controle. Je hoort dan vanzelf wat de oorzaak is van de ruimte tussen je tanden, en wat er eventueel voor vervolgafspraak nodig is.
Weet je tandarts van de boulimia? (Ik vermoed van niet, aangezien je bang bent voor negatieve opmerkingen.)
Heeft hij weleens opgemerkt dat je last hebt van tanderosie?
Heb je wel hulp, voor de eetstoornis?
Maak maar een afspraak voor controle.
Ik begrijp dat dat lastig voor je is hoor, maar laat de angst voor eventuele opmerkingen je niet tegenhouden.
Ik zou je zelfs willen aanraden je tandarts te vertellen over de eetstoornis. Het is niet iets om je voor te schamen.
Maar dat voelt voor jou anders, dat weet ik ook hoor.