Kies wordt uit kaak gedrukt ?!

Author:
Rosaatje
Posted:
vr, 01/30/2015 - 11:07
Mijn verstandskies linksboven doet al enige tijd pijn. (Het is allemaal pijnlijk in de bovenkaak, dus dit is niet de enige boosdoener, maar goed). Gisteren zijn er foto's gemaakt. Schijnt een vulling niet helemaal goed te zijn (holte eronder) dus die gaat ze vandaag opnieuw vullen. Verder niks te zien op de foto's. Geen ontstekingen ofzo.

Vannacht wakker gelegen van stekende zeurende pijn in mijn hele linker bovenkaak.
Ik ben best een uithouder, maar had tranen in mijn ogen van de pijn. Uit bed gegaan, 2 ibuprofen genomen en een tijdje onrustig rondgelopen tot de pijn ging zakken.

Weer in slaap gevallen en vanmorgen werd ik wakker met wat lijkt op een mijn kaak uit geduwde kies.
Hij lijkt lager te zitten. Ik kan mijn kaken niet op elkaar doen want dan komen ze tegen die kies aan en dat doet ZEER!!
Ik kan dus ook niks eten nu want elke aanraking zit ik tegen het plafond.

Ik vind het maar raar… een slechte vulling kan er toch niet voor zorgen dat je kies uit je kaak geduwd wordt?

Tandarts dacht dat de klachten in mijn kaak wellicht door kaakklemmen kon komen. Maar als ik klem, zou die kies toch juist NIET naar onder kunnen komen? Het is een nieuwe tandarts voor mij, dus hoop niet dat ze denkt dat ik me zit aan te stellen. Die pijnperiodes zijn echt niet te harden! :smt010
Rosaatje

Kan het dan toch een ontsteking zijn ondanks dat ze gisteren niks zag op de foto?

Ze was nogal stellig dat ze echt geen WKB ofzo wil doen, omdat ze niks ziet op de foto. Maar manmanman ik heb echt vreselijk pijn.
Net huilend iets proberen te eten. Heeeel voorzichtig gaat dat, als ik mijn kaken maar niet op elkaar doe. Maar zodra ze elkaar raken heb ik het even niet meer.

Dit kan toch niet gewoon 'niks' zijn?!

Radeloos…
Hoe kan ik haar overtuigen dat ze echt wat moet doen?
vr, 01/30/2015 - 13:04 Permalink
Rosaatje

's middags kon ik terecht en ze is als eerste de vulling eruit gaan halen.
Zonder verdoving (na een test met koud watje waar ik niks voelde)
ze vroeg: voel je dit?
ik voelde NIETS.
Scheen ze echt in mijn zenuw aan het peuren te zijn. Die was zo dood als een pier.
En hij stonk! Dus die was al een tijdje aan het afsterven geweest en lag lekker te verteren in mijn kies.
Vandaar kennelijk de pijn!

WKB had niet zoveel nut meer (ook omdat de kies dus ook al verder aangetast was onder de vulling die een half jaar geleden pas was gezet door mijn vorige tandarts... zou dramakies blijven).
Dus samen besloten dat het onding er maar uit moest.

Ze heeft m er meteen uitgehaald en wat een opluchting was dat!
EINDELIJK van de pijn af na die week vreselijke pijn en daarvoor dus ook al een half jaar dat ik niet aan die kant kon eten en enorm last had van warm en koud. Nu gewoon lekker herstellen van het gat wat er over is gebleven.

INderdaad, een foto vertelt niet altijd alles.
(en ben heel blij dat ik nu bij deze tandarts ben en niet meer bij die vorige, die er dus na veel klagen nog steeds niets aan ging doen)
di, 02/03/2015 - 22:19 Permalink