Weet iemand hier of een tand met een grote amalgaamvulling (meer vulling dan kies boven het tandvlees), zonder gevaar getrokken kan worden? Bij een andere kies overweeg ik de vulling te laten vervangen, door een andere soort vulling. Kan dat amalgaam ook zonder gevaar/zonder extra maatregelen weggeboord worden? Ik heb nogal wat heftige gezondheidsklachten en nu ik terugdenk, zijn die er ongeveer vanaf dat mijn amalgaamvullingen gezet zijn en sindsdien alleen maar verergerd, dus wellicht ben ik overgevoelig voor kleinere concentraties kwik. Ik merk ook dat bij het kauwen van kauwgom, drinken van hete dranken, zure dranken en het poetsen van mijn tanden en het staan in ruimtes waar veel rook is, mijn klachten enorm toenemen. Schijnt dat er in die situaties meer kwik uit het amalgaam vrij komt, dan normaal. Is het proberen waard lijkt me. In een aantal landen is amalgaam zelfs al verboden, het mag niet in de grond, maar blijkbaar bij ons nog wel in de mond...
Re: Amalgaam verwijderen
Trekken van een kies met amalgaam erin is geen probleem, daar komt niets bij vrij.
Overigens is het wel gissen wat u doet, geen bewijs voor.
En composiet heeft zijn eigen problemen.
Verder gaan we niet over amalgaam discussiëren, eventueel zoekfunctie gebruiken erover.
http://www.skepsis.nl/amalgaam.html
Stichting skepsis probeert in ieder geval zoveel mogelijk wat bekend is in de wetenschap te verwerken in zijn stukken. Geeft vaak wel verhelderende inzichten.