gescheurde kies na wortelkanaalbehandeling

Author:
metisseg50
Posted:
vr, 12/26/2014 - 01:01
Hoi Ik heb 2 dagen voor de kerst een wortelkanaalbehandeling gehad
3 kanalen waren al gedaan , echter er moest nog 1 kanaal gedaan worden
ik had een gat tussen de 2 kiezen en er moest dus flink materiaal weggeboord worden

Nu heb ik wat gegeten en merk een rand aan de binnenzijde van mijn kies
maar ja zal je zien altijd met de kerstdagen gedoe........pijn heb ik niet maar ben bang dat er toch iets serieus is
Helaas heeft de tandarts mij niet verteld om harde zaken te eten of had ik maar over links gegeten.
Helaas het is gebeurd..........nu is mijn vraag wat de oplossingen zijn
hoever kan een kies geboord zijn en toch een kroon geplaatst worden ?
is een implantaat niet beter een oplossing ? je hoort nogal verhalen over losse kronen
geld is van minder belang ( gelukkig ) maar wil het wel goed spenderen
al met al een hoop gedoe en moet door tot 7 januari :smt017
metisseg50

De kies kan toch nog gered worden, echter blijft wel een zwak geheel volgens tandarts.
welnu gereed om maandag te vullen ( totaal 3x 45 minuten )
heb wel 5 dagen met een vlijmscherpe rand rondgelopen..........wilde persè niet naar tandarts om er nog meer af te laten slijpen
Tandarts zei wel het is de laatste keer dat ik er nog wat aan kan doen.........hierna is het op :roll:
za, 01/10/2015 - 22:31 Permalink
tingobop

ik heb vanochtend ook een wortelkanaal behandeling gehad. 2 uur op de stoel gezeten en moet nog 2 keer. er zit nu een noodvulling in die niet helemaal tot boven is gevult dus ik voel ook een scherpe rand,zelfs met een punt. over 2 weken moet ik pas terug dus ik kauw in die tijd maar zoveel mogelijk over de andere kant
vr, 02/20/2015 - 12:11 Permalink