Dit weekend kreeg ik de bekende klachten aan een kies. Pijn bij het kauwen en het aannemen van een bepaalde houding met mijn hoofd. De pijn straalt uit door de linker onder en bovenkaak. Spoelen met een slokje water geeft tijdelijke verlichting. Slapen gaat natuurlijk slecht, evenals eten.
Nu moet ik persé voor mijn werk op stap en de tandarts heeft vandaag geen tijd. Het idee is nu om AB te krijgen als tijdelijke oplossing en bij terugkomst, in januari, de boel aan te pakken. Gebeurd dit wel vaken en werkt dit ook? Ik moet namelijk nogal wat bijeenkomsten aflopen die ik niet kan/mag missen.
Is er een bepaalt type AB wat bij uitstek geschikt is voor dit probleem?
Nu moet ik persé voor mijn werk op stap en de tandarts heeft vandaag geen tijd. Het idee is nu om AB te krijgen als tijdelijke oplossing en bij terugkomst, in januari, de boel aan te pakken. Gebeurd dit wel vaken en werkt dit ook? Ik moet namelijk nogal wat bijeenkomsten aflopen die ik niet kan/mag missen.
Is er een bepaalt type AB wat bij uitstek geschikt is voor dit probleem?
Re: Wortelpuntontsteking tijdelijk oplossen met AB
Gezien uw zinsnede dat spoelen met water verlichting geeft, denk ik dat dit bij u nog niet het geval is en er nog sprake is van ontstoken weefsel in het kanaal. Daar werkt de antibiotica niet tegen en geeft dan dus ook geen resultaat. Water dat verlichting geeft is een typisch beeld bij een ernstig ontstoken zenuw, en wordt zelden gezien bij ontstekingen in het kaakbot.
AB kan alleen in situaties waarbij er dus sprake is van een ontsteking in het kaakbot een middel zijn om tijd te winnen tot definitieve behandeling, niet in situaties waarbij er sprake is van een ontstoken zenuw. Er moet dus op zijn minst een duidelijke diagnose zijn voor deze strategie wordt toegepast.
AB doet alleen wat bij de symptomen van een ontsteking aan een kies met al afgestorven dus dode zenuw of een kies waar een wortelkanaalbehandeling al gedaan is waar nog of weer klachten aan zijn (die dus her behandeld moet worden).
ik vind het overigens niet netjes dat uw tandarts "'geen tijd heeft"" vandaag, tenzij dit komt doordat hij van uw kant is ingeperkt in mogelijkheden.
Hier had ik iets duidelijker moeten zijn, dit komt inderdaad ook door tijdsdruk aan mijn kant. De reden waarom ik twijfel is als volgt; enkele jaren geleden heb ik dezelfde situatie meegemaakt. Overdag ging het wel, maar als ik ging zitten of liggen kreeg ik erge pijn, die de helft van het gebit doortrok, toen rechts. Een slokje water bracht tijdelijke verlichting, als ik er bij ging staan. Toen ook AB gekregen en naar ongeveer vier dagen was de pijn verdwenen.
Maar de reacties hierboven lezend twijfel ik nu toch. Had ik maar iets meer tijd.