Kies getrokken (niet goed denk ik)

Author:
Ravenman
Posted:
wo, 02/25/2015 - 13:13
Hallo.

Afgelopen zaterdag had ging ik naar de tandarts. Ik had een half afgebroken rotte kies die eruit moest.

De tandarts zei dat het lastig was, en dat ie de kies in stukjes eruit moest trekken.

Dus dat deed ie. Ik zag dat er 4 stukjes uitgetrokken werden.

Het is nu inmiddels woensdag en ik heb nog steeds pijn op de lege plek waar mijn kies zat.

En..................................

Als ik met mijn tong de lege holte in ga, dan voel ik iets hards en puntigs.

Ik ben bang dat er nog een stukje kies vastzit of overgebleven is. Vandaar de pijn.

Kan ik die zelf eruit trekken met een pincet? Of is dat gevaarlijk? Ik wil namelijk niet terug naar de tandarts want dat is een horrortandarts en ik moet steeds betalen omdat ik geen tandartsverzekering heb.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Holmes

Wat betreft de pijn. Uit eigen ervaring heb ik nog wel ruim een week last gehad van mijn kaak. Met een ibuprofen kon de pijn wel worden onderdrukt. Als dat bij jou ook kan zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Het harde stukje dat je voelt kan een achtergebleven wortelrest zijn. Dat kan denk ik alleen de tandarts beoordelen.

Wat echter ook kan is dat er sprake is van een botsplinter. Dit heb ik zelf ook gehad en is bij mij, na verloop van tijd overigens, vanzelf naar buiten gekomen. Uitendelijk kon ik die botsplinter er zelf uit halen.

Ik zou in ieder geval niet zelf gaan experimenteren met een pincet of iets dergelijks. Kan alleen maar zorgen voor extra ontstekingen.
wo, 02/25/2015 - 15:50 Permalink